Gå til innhold

Frontsett!

Ranger emnet

SuprAA

Anbefalte innlegg

har en peugeot 405gld som jeg driver og bygger bilstero i! har Sony, Gas og Silversonic forsterker..så skulle være nok strøm, også har jeg 2* 12" Rockford Punch og 1* 12" Em-Phaser impulse, i bagasjen.. i hatthyllen har jeg 2* 6X9 pioneer høytalere. men også lurer jeg litt på hvordan frontsett jeg burde velge uten at det blir for mye modding... det må være av bra kvalitet og må helst ikke overstige 2500.- spiller det meste av musikk, men liker at det er litt ordenlig trøkk!!:fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Focal Polyglass 165v2 foran, og Polyglass 165vc1 bak. Komponentsett (løs diskant, følger med justerbart delefilter) foran og coax (diskant i midten, følger med justerbart delefilter). Storfornøyd :) -og spesiellt når jeg fikk spillt dem inn! Herlig! Spiller mye rart for tiden, varierer fra div psykedelisk elektro, til dance, rock/metal og ymse morsomt fra nettet :D Det meste av det høres bra ut, men kan ikke si hva anna apemusikk som rap etc osv høres ut på disse.

Er fan av stram bass, noe disse leverer bra :)

Frontsett: ICE AUDIO AS

Høyttalere bak:ICE AUDIO AS

Sistnevnte høyttalersett vil fungere ypperlig foran også (diskant i midten kan vris for å velge retning diskanten skal "skyte"), med tanke på at du kanskje vil slippe å ha en løs diskant som du må plassere (evt bygge inn) på dashbordet.

Focal har også en litt billigere serie som er hakket under Polyglass og heter Access. Flotte elementer som leverer temmelig god lyd til en ikke så alt for dyr penge! Kikk også her på Ice Audio sin hjemmeside for målestokk på pris ;)

En liten test av Access i 165mm, komponentsett:

http://www.iceaudio.no/images_tester/16005-Focal_Access_165A1.jpg?PHPSESSID=1d719ec6394813353c9750ba28120ae8

Husk; ALLE høyttalere skal spilles inn, og de VIL låte bedre etter hvert. Bruk ikke mer enn medium/medium-høyt volum under de første 10 timene under innspillingen, for så å evt gradvis øke volum for hver uke (om du kjører/råner mye).

Under innspillingen så vil oppheng mykes opp noe, og de fleste bevegelige delene vil "slipes", slik at ting glir bedre etter hvert som de tilpasser seg hverandre :)

Som sagt; jeg merker at det er _stor_ forskjell fra når jeg kjøpte de bakre høyttalerne til den dag i dag, mye mer dynamikk og fyldighet. Kan spille mye høyere også ^^

Siden jeg kjøpte dem så har jeg kun kjørt rundt med dem bak, slik at jeg får spilt dem inn uavhengig av de "godt innspilte" som jeg har fra før i dørene forAN :) Bruker for tiden en OK Alpine forsterker på 4x75rms i 4Ohm, noe som er akkurat passe til høyttalerne foran og bak :)

Til slutt: gå for de høyttalerne du føler du har råd til, og ikke kjøp noe dyrt som faktisk kan hende ikke vil passe til din spillestil i det heletatt.

Ta deg en runde og besøk noen forhandlere (både Torshov, Biltema og div spesialister på bilstereo) og snakk med dem, lytt på høyttalere og vei opp mot pris. ;)

HUSK! -ikke kikk; men LYTT! ;)

Lykke til! :D

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider