Gjest brunerune Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Har en JBL sub på 12" som trives best i 28,3liters lukket kasse. Skal nå lage kasse til denne, men skulle gjerne hatt et gratis program hvor jeg kan mate inn disse litrene, og få opp mål på kassen. Slik jeg kan gå igang å bygge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 RE Enclosure Calculator denne er ganske grei. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Fant målene tror jeg, kan dette stemme? Bredde: 54cm Høyde: 36cm Dybde: 23cm Dette er ytre mål, med 22mm spon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 BoxBuilder 2.0 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 BoxBuilder 2.0 :) Funker ikke.. download url altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Noen som har teken på dette, og vil finne målene for meg? 28,3liters kasse. 2,2cm vegger, 12" element. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TigerWho Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Noen som har teken på dette, og vil finne målene for meg? 28,3liters kasse. 2,2cm vegger, 12" element. Måla du har skrevet opp blir ca 29.1 liter innvendig. Når du tar vekk det elementet bruker er du rimelig close til det du skal ha ja. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 vet ikke hva elementet bruker jeg? :) Er en slik sub: Bilradiospesialisten JBL POWER P1222 - Noen som kan finne mål til meg i cm på kassen jeg trenger? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TigerWho Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Bruk de måla du skrev opp du. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Hvor vanskelig kan det være da??? Bredde x Høyde x Dybde, så har du litermålet... husk at det skal være innvendig mål da ;) 50x35x16cm = 28liter Det beste er jo selvfølgelig å bygge kassa skrå i bakkant, slik at den går helt inntil seteryggen, og dermed tar mindre plass ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Ganske enkelt. Du skal ha 28,3 liter. Det beste er jo å bygge den til den plassen du har tilgjengelig i bilen ikke sant? Hvis du tar måla rett i dm, så blir svaret i liter. Ok, da måler vi hvor bredt det er i bagasjen, eks 50cm. Da bruker vi det målet i dm, altså 5 dm. Dette blir da 28,3/5 =5,66. Så skal vi ha den 20 cm høy, altså 2 dm. Det blir 5,66/2 =2,83. Altså: bredden blir 5 dm=50 cm Høyden blir 2 dm = 20cm Dybden blir det resterende, 2,83 dm =28,3cm. Med andre ord: volumet i liter delt på ønsket bredde, i dm, delt på ønsket høyde. Dermed har du alle måla. Innvendige mål. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 For ordens skyld kan det være greit å rådføre seg med brukermanualen mtp vitale mål på elementet. Jeg ser to potensielle problemer: (351RS) En 12" får det muuuligens litt trangt i en 20cm åpning. :D Innbyggingsdybde eller hva det heter så fint bør også være < dydbe på kassa innvendig. Husk å ta hensyn til ev. luftehull i magnet og bassport. Såvidt jeg husker skal du minimum ha klaring tilsvarende 1x diametern på hullet om ikke 1,5x. Dette får andre korrigere meg på. Vet bare at det har med hvordan luften vandrer. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Såvidt jeg husker skal du minimum ha klaring tilsvarende 1x diametern på hullet om ikke 1,5x. Tenker da på luftehullet i magneten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Ja, både der og en eventuell bassport. Dvs alle hull og åpninger der det beveger seg luft. Er det oppgitte kassevolumet ditt med eller uten bassport forresten? Er det trykkammer kan du visstnok bomme med 10% på volumet og fortsatt få grei lyd. Gammel jungelregel. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Om du skal ha lukka kasse er det ikke så SINNSYKT nøye om kassa er en liter fra eller til asså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg