Gå til innhold

VR6 motor fra tyskland, lang historie. Trenger HJELP :(

Ranger emnet

Tidligere bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte ett prosjekt med en VR6 motor i golfen jeg kjøpte, motoren satt i en 1992 VW Passat GT som jeg fikk med som delebil.

1. Forrige eier sa at det var 2-3 eiere før han på bilen (alle ville ombygge golf til VR6 men startet aldri) forrige eier satt over motoren og thats it.

2. Første mann som skaffet denne passaten, kjøpte den visst av en tysker som satt igjen bilen i norge (for x kr).

3. Forrige eier gav 20000kr for bilen, men har ingen kvitering på dette (jeg har bedt han om å skaffe).

Ok, HELT ærligt. Er det bare å selge denne motoren som REN banemotor... eller er det HÅP om å kunne få denne på veien? Kan jeg tolle den inn nå? kan jeg få kvitering fra eieren før forrige osv.. hva kan dere si? trenger ALVORLIG hjelp fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte ett prosjekt med en VR6 motor i golfen jeg kjøpte, motoren satt i en 1992 VW Passat GT som jeg fikk med som delebil.

1. Forrige eier sa at det var 2-3 eiere før han på bilen (alle ville ombygge golf til VR6 men startet aldri) forrige eier satt over motoren og thats it.

2. Første mann som skaffet denne passaten, kjøpte den visst av en tysker som satt igjen bilen i norge (for x kr).

3. Forrige eier gav 20000kr for bilen, men har ingen kvitering på dette (jeg har bedt han om å skaffe).

Ok, HELT ærligt. Er det bare å selge denne motoren som REN banemotor... eller er det HÅP om å kunne få denne på veien? Kan jeg tolle den inn nå? kan jeg få kvitering fra eieren før forrige osv.. hva kan dere si? trenger ALVORLIG hjelp fort!

Hvor motoren kommer fra har da svært lite og si!

kan ikke påstå og si jeg helt forstår hva du vil fram til jeg!

står ingen plasser på motoren at den hører til den og den bilen ..

dog er det værre og få godkjent en VR6'er i en 2'er golf :) så der skal du ha lykke til

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor motoren kommer fra har da svært lite og si!

kan ikke påstå og si jeg helt forstår hva du vil fram til jeg!

står ingen plasser på motoren at den hører til den og den bilen ..

dog er det værre og få godkjent en VR6'er i en 2'er golf :) så der skal du ha lykke til

Biltilsynet krever ofte kvitteringer på delene du har brukt for å se at det ikke er tjuvgods du har satt inn. "kjøpte den av en kar som var kompis med en som møtte en tysker" osv ikke sant ?

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet krever ofte kvitteringer på delene du har brukt for å se at det ikke er tjuvgods du har satt inn. "kjøpte den av en kar som var kompis med en som møtte en tysker" osv ikke sant ?

kjøp deg en golf med vr6 som er kresja og motoren er berre og hive, bør no få en sånn bil får slik å ingen ting, der har du kvitering

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil frem til er at ja, motoren kan være stjålet. Det jeg lurte på var om det Housey er sant, holder det med kvitering fra forrige eier?

Jeg bygger MK3 nå forresten, gav opp MK2 pga vansklighets graden på godkjenning :P

Bdybdal: joa, men hvor kommer man over slikt? :(

Er rundlurt, så føler meg en smule forbanna... Håper noen har gode nyheter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Housey her, ikke noe å bekymre seg over..

Aldri hørt at noen har blitt bedt om å bevise at dem har kjøpt motoren dem har i bilen..

Når jeg var på BT og godkjente bilen med ChevyV8 i Volvo'n måtte jeg vise kvitteringer på hvor motor og gear kom fra. Så ikke regn med at det går greit uten....

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, et grunnleggende prinsipp i moderne rettspraksis er nå da at en er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Altså hvis du 780V8 en eller gang kom over en V8`er i fjøsen til Bestefardin elns, så må en da ikke begynne å bla gjennom et hav av papirer fra 18 og vannmangel for å finne eierbevis på den motoren.

Da får tilsynet skrive av motorens produksjonsnummer/serienummer etc og søke hos Politi og Tollvesen om den er stjålet eller ikke..

Ivertfall det jeg hadde kommet til å gjort..

Btw 780V8, du har godkjent ombyggingen ja?

En kjenning av meg sliter meg å få sin godkjent fordi kontrolløren vil ha papirer fra Volvo på hvor mye NM ramma osv tåler..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felger stereo?

Det er fullt mulig å stjele felger vettu;)

Når du da drar til Biltilsynet for å skrive inn andre hjuldimensjoner i vognkortet så regner jeg sterkt med at kontrolløren ikke ber om kvittering på at du har kjøpt felgene eller?

Blir kanskje å dra eksempelet vel langt, men fortsatt samme tanken.

Greit at noen kanskje spør om dette, men skal en ikke få godkjent ombyggingen for at tilsynet ikke ser kvitteringer på deler? Da får dem som jeg nevnte i forrige post bevise at det er stjålet, eller i det minste vise det sannsynlig innenfor rimelighetens grenser..

:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet har da ingen ting med tyvgods å gjøre de!!? Så da hadde jeg bedt han gjøken få seg jobb hos politiet, noe han tydeligvis har veldig lyst på!

Annet eksempel: Kommer på BT for å godkjenne senkesett.. "Alt her ser bare bra ut.. Har du kvittering på det senkesettet her eller? Hvis ikke kan vi nok ikke godkjenne bilen.."

Da skulle jeg krangla til han tok ferie! :P

Hvis du ikke får godkjent motoren pga mangel på kvittering så skal jeg skrive en lapp til deg og sende i posten

"VR6 motor med nr. XXXXX kjøpt av meg for en runk og en kjærlighet, den 4.12.1987.

Underskrift"

Så blir det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet har da ingen ting med tyvgods å gjøre de!!? Så da hadde jeg bedt han gjøken få seg jobb hos politiet, noe han tydeligvis har veldig lyst på!

Annet eksempel: Kommer på BT for å godkjenne senkesett.. "Alt her ser bare bra ut.. Har du kvittering på det senkesettet her eller? Hvis ikke kan vi nok ikke godkjenne bilen.."

Da skulle jeg krangla til han tok ferie! :P

Hvis du ikke får godkjent motoren pga mangel på kvittering så skal jeg skrive en lapp til deg og sende i posten

"VR6 motor med nr. XXXXX kjøpt av meg for en runk og en kjærlighet, den 4.12.1987.

Underskrift"

Så blir det bra :D

Fett! Da vet jeg hvem jeg skal kontakte når jeg skal godkjenne en ombygd cosworth ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider