Gå til innhold

Strømkabel fra batteri --> batteri

Ranger emnet

eyzo

Anbefalte innlegg

Skal hive inn et batteri til å bilen, hc2400 mest sansynlig..

Men, trenger jeg noe noe stor/tykk kabel fra batteriet fremme til det nye bak? Det skal jo vel bare være en kabel som lader batteriet det?

Hvor får jeg kjøpt relè foresten?

Edit: Forsterkere som blir brukt er Soundstream VGA 1600.2 og Earthquake PH 2000W.2..Sub: 2 x Subzero 12"

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker,men dette har det vert diskusjon om før :P Ikke at det var her.Men trur du har rett her.Strømmen som går fra dynamo å til batteri nr 1 er jo ikke høyere enn hva dynamoen klarer å levere,å videre fra batteri 1 til batteri 2 så kan vel strømmen øke litt,men tror ikke den vil øke betydelig mye.Jeg ville ikke brukt 10kvmm,men heller ikke 50,kansje 25-35?

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

det gamle batteriet vil forresten "slite" på det nye batteriet, og tappe(?) dette litt.

stemmer ikke det jobbe? du har vel litt bedre peiling:)

også en som prata om en isolasjonsgreie i mellom disse batteriene, som hindret dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gamle batteriet vil forresten "slite" på det nye batteriet, og tappe(?) dette litt.

stemmer ikke det jobbe? du har vel litt bedre peiling:)

også en som prata om en isolasjonsgreie i mellom disse batteriene, som hindret dette.

Han spør om hvor han får kjøpt rele å da antar jeg han mener skillerele som vil utelokke det problemet :)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder lenge med en 21 mm2 kabel fra batteriet fremme til batteriet bak.

Husk sikring ved batteriet fremme og batteriet bak!

Det stemmer at batterier kan "ta skade" av å være kopplet sammen med andre hvis ESR er forskjellig.

Derfor er det alltid en fordel med batterier av samme merke/modell.

Legger du en 33 mm2 kabel i stedet for en 21mm2 så kan du ta bort batteriet fremme og KUN bruke Kinetik HC2400 som er montert bak.

Da bruker du bare en fordelingsblokk med sikringer fremme slik at du får fordelt strømmen (via sikringer) til de komponentene som skal ha strøm.

Kinetik HC2400 vil holde i bøtter og spann i denne oppkopplingen!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder lenge med en 21 mm2 kabel fra batteriet fremme til batteriet bak.

Husk sikring ved batteriet fremme og batteriet bak!

Det stemmer at batterier kan "ta skade" av å være kopplet sammen med andre hvis ESR er forskjellig.

Derfor er det alltid en fordel med batterier av samme merke/modell.

Legger du en 33 mm2 kabel i stedet for en 21mm2 så kan du ta bort batteriet fremme og KUN bruke Kinetik HC2400 som er montert bak.

Da bruker du bare en fordelingsblokk med sikringer fremme slik at du får fordelt strømmen (via sikringer) til de komponentene som skal ha strøm.

Kinetik HC2400 vil holde i bøtter og spann i denne oppkopplingen!

Mvh

Pål

Takker for svar.. Men tror jeg uansett beholder batteriet fremme, bare kobler på et skillerelè så slipper jeg at de tapper hverandre ut å blir ødelagt etterhvert :)

Men, hvor kjøper jeg dette? noen av dere forhandlere her inne som har?

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider