Gå til innhold

prosjekt volvo 240 1987

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Får du ikke frem lys engang?

Nei, ingenting. Prøvde startkabler, men den ville ikke starte. Da er det ikke batteriet. Tror ikke det er coilen. Hadde startmotoren vært ødelagt så skulle det iallefall kommet lys når man vridde om tenninga. Så er nok reeleet. Ingen sikringer har blitt ødelagt heller.

Av og til så kom det er lys i dashen når jeg skulle prøve å starte, men så kom det en slags klikkelyd. Har hørt samme lyden fra blinkelysreelet, så regner med at det er et hovedreele til tenninga eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiksa feilen? Har akkurat samma problem selv. har bytta batteri, coil, strømkabelen fra batteri til starteren og starter. Ikke en dritt hjalp. Den fyrer hvis jeg tar en startkabel rett fra batteriet og ned på starteren

1998 Volvo 940LT

1979 Volvo 242DL

1986 Volvo 240GL

1975 Volvo 244L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiksa feilen? Har akkurat samma problem selv. har bytta batteri, coil, strømkabelen fra batteri til starteren og starter. Ikke en dritt hjalp. Den fyrer hvis jeg tar en startkabel rett fra batteriet og ned på starteren

Fikset feilen. Fant også ut at ledninga fra - på batteriet satt fast der hvor servofestet mitt er og den hadde løsna der, festa den skikkelig og bilen startet på første forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Rustbehandlet passasjerdøra, pusset den ned, sprayet coroless, grunnet og så lakket jeg over, skal vel holde noen år. Skal bestille ny pakning rundt døra pga den er ødelagt, nye klips til trekantruta bak pga de ble ødelagt når jeg tok trekantlista vekk. I dag blir jeg muligens å skru ut forsetan, tviler på at jeg har mye rust, men tar vel det lille som er, så monterer jeg interiøret sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :) Er fine ting å gjøre det der.

Jeg fant ut av jeg hadde rust i gulvet, gitt.

16052007_004_.jpg

Alt som er svart der, er bytta.. sveisa inn nye plater.. Og detta måtte vi gjøre pga. littegranne dårlig rustsveisarbeid for et år siden. Glad det ble gjort skikkelig nå. Ta vare på gulvet ditt!

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :) Er fine ting å gjøre det der.

Jeg fant ut av jeg hadde rust i gulvet, gitt.

16052007_004_.jpg

Alt som er svart der, er bytta.. sveisa inn nye plater.. Og detta måtte vi gjøre pga. littegranne dårlig rustsveisarbeid for et år siden. Glad det ble gjort skikkelig nå. Ta vare på gulvet ditt!

Ja, regner med det :) Hadde interiøret ute for 2 år siden, og bare pusset vekk litt rust og sånt, må se om den har kommet tilbake, og om jeg skal gå grundigere til verks denne gangen enn i 2005. Kjører bilen inn i garasjen om ikke så lenge, er meldt regn og sånt noen dager fremover, så kan ikke holde på ute :p

Skal prøve å ta noen bilder av hvordan gulvet ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt småtterier. Vært litt lat i det siste så interiøret er ikke helt ute enda, men har gjort dette:

2007061010juni20070079pi2.jpg

2007061010juni20070080em8.jpg

2007061010juni20070082os3.jpg

2007061010juni20070081dk0.jpg

2007061010juni20070083na0.jpg

2007061010juni20070084nh7.jpg

2007061010juni20070085qb7.jpg

Byttet luftfilter, vasket luftfilterboksen, den var veldig skitten, et par bilder hvir jeg har pusset ned og sprayet rustbehandling over, har ikke bilder av grunninga og lakkinga.

Eksosanlegget må jeg finne en bedre løsning på, tar i reservehjulsbrønnen, irriterende. Også må jeg snart prioritere dekk ;)

Det er alt foreløpig, blir gjort mer i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider