Gå til innhold

Vil ikke starte. Lite strøm?

Ranger emnet

andre88

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste hatt en del problemer med og starte bilen min.

jeg vrir om nøkkelen, kommer en pitteliten lyd men så er alt dødt.

men, med start kabler får jeg start.

men plutselig en dag gikk det ikke med start kabler en gang?! :S

men vindusviskerene virker, og lysene lyser...

det kan hende at den start fint ett par dager, så er den like kjip igjen...

Dynamo'n gir den strømmen den skal, og batteriet virker fint.

Jeg mistenker at det er forsterken i bagasjen som er synderen og stjeler strøm, men jeg er ikke helt sikker... alt virker jo så rart.

virker som regel med startkabler, men lysene lyser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsterken på hele tiden da? Spiller du musikk når du prøver å starte, skulle jo ikke trekke store strømmen uten at den er i bruk. Ville gått over tilkoblingene på startern og sjekket alle sikringer. Du kan jo prøve å koble direkte til startern. Lysene kan fortsatt lyse, men allikavel ikke være nok strøm til å starte bilen.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsterken på hele tiden da? Spiller du musikk når du prøver å starte, skulle jo ikke trekke store strømmen uten at den er i bruk. Ville gått over tilkoblingene på startern og sjekket alle sikringer. Du kan jo prøve å koble direkte til startern. Lysene kan fortsatt lyse, men allikavel ikke være nok strøm til å starte bilen.

nei, remoten fra spillern skrur den av sammen med tenningen.

nei, spiller heller ikke musikk mens jeg starter.

jeg er ganske dårlig på den tekniske biten, så og koble direkte til starteren vet jeg ikke hvordan gjøres.

det rare er jo at den starter med starkabler?!

kan en gåen sikring gjøre slik at bilen av og til ikke starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaff deg et multi meter, ta av pluss polen, sett den på å måle ampere og sjekk hvor mye den drar når bilen er av, start så og fjern først sikring for sikring, blir det ikke noen forandring, så fjern så forsterker o.l etter hvert! så ser du hva som trekker strøm

hadde samma problemet på golfen, der stod cd-spilleren og trakk 0.42A .. det tappa batteriet ila helga, kobla så spilleren på rele og har kun minnet rett på batteriet, da trakk bilen kun 0.02A når den ikke var på! :)

så var mitt problem fixet! prøv det samme du og

dvs, du tar av pluss poplen og setter amperemetteret eller multimeteret imellom

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode svar :)

Jeg trakk ut sikringen på forsterkern i går etter at jeg ikke fikk start. (da skal den vel ikke kunne trekke strøm?)

men idag igjen var det for lite strøm på batteriet til og starte bilen.

jeg får nytt batteri i dag, så vi får se om det er batteri som er gåent.

jeg tror batteriet er ødelagt, det har stått helt siden i januar til mai uten at bilen har vært igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider