Gå til innhold

Motorproblemer med Golf II 1,8l 91mod

Ranger emnet

baxter

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat hat min II'er inne på verksted for å få den eu godkjent, de skiftet alle bremsene, alle fangerne og clutchen for meg. Bilen er godkjent uten så mye som en ener feil. Co2 er 0,5.

Når jeg plukket opp bilen gikk den eksakt 8mil, før jeg lot den stå fem minutter på tommgang dette medførte at bilen sluknet. Etter dette har bilen oppført seg rart. Når jeg starter den går turtallet normalt opp til 2000, for så å dette ned på 0 og motoren slukner. Hvis jeg prøver å ruse, stiger turtallet ujevnt for så å synke.

Hvis jeg pumper med gasspedalen greier jeg akkurat å holde liv i den. Turtallet vil da også gå opp når jeg slipper opp gassen for så å synke.

Så der er tenning, bensinpumpen går, den trekker ikke falskluft(testet med startgass) men like fordømt så fusker den og tilslutt slukner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet med min jetta.

Med diagnose utstyret vi har på jobb fikk jeg ut av tomgangsbryteren var gåen.

Du kan teste denne på 2 måter:

1) Om du har diode prøvelampe eller et voltmeter, så kan du følge vakuum røret som går fra fordeleren og opp til en liten boks som sitter bak gasspield sensoren.

Boksen har en 2 polet kontakt på seg, den drar du ut og setter prøvelampen på de 2 polene.

med tenning på, så skal prøvelampen lyse når gassspieldet er lukket, og slukne når du vrir litt på gasspieldet.

Om prøvelampen ikke lyser i det hele tatt, så er tomgangsbryteren gåen.

2) Om du har et ohm-meter, så tar du av det 4 polede stikket på tomgangsregulatoren, og ohmer de 2 nederste stikkene.

om det er over 0.5ohm i bryteren er den gåen.

Prøv, for den bryteren kan sørge for at motoren kutter bensinen, og får turtallet til å gå opp og ned som en jojo.

tomgangsbryteren sitter på tomgangsregulatoren.

en ny tomgangsregulator koster 1783kr med forhandler.

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider