Gå til innhold

Skilter EU ??hjelp?

Ranger emnet

Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en bil.

Bilen må på Eu og den står uten skilter.

Jeg har lyst hvise den på EU godkjenning. Kan jeg dra og hente skiltene på den og kjøre den på EU? Hvordan gjør jeg dette?

Må jeg ha skilter på EU? Og kan jeg hente skiltene på biltilsynet og kjøre opp og få den eu, eller må jeg få en den EU og så hente skiltene?

Kan noen hjelpe meg, Lyst og få skilter på den fortest muligt. Trenger bil.

mvh Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bilen ikke er eu godkjent ( dvs det er over 2 år siden sist den var på eu ) så må du først vise den også kan du hente skiltene.. hvis skiltene bare er levert inn og bilen fortsatt er innenfor 2års perioden en bil er godkjent for så er det bare å hente dem..

F.eks..

en bil har stått avskiltet i 3 år.. da må du først på eu også kan du hente skilt..

f.eks 2 . bil blir godkjent 01.01.2006 og skilter blir levert inn.. da kan du nå hente ut dem uten å dra på eu først..

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, skal ringe og få time til EU nå, hvis den blir godkjent, da må jeg fikse forsikring og betale omereg. Så har jeg skilter???Og jeg hvil helst ha nye skilt på bilen, de gamle skiltene er ikke makulert enda, tar det lengre tid og få skilter hvis de må lage nye eller kan jeg kan sikkert ta det en annen gang. Uf ja heksegryte, hadde han bare ikke levert inn skilta så hadde det spart meg for mye problemer gidt,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra du skriver salgsmelding har du 3 dager på å få levert denne.. innen de 3 dager bør du fikse forsikring og styr, hvis ikke bør du ikke bruke bilen, med mindre du får prøve skilter på den. hva skilter angår, så kan du bare spørre når du står ved disken på bt og ber om nye, om det vil ta lenger tid... så vil vel svaret du får der avgjøre om du går for makulering, eller nye... ;) lykke til..

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...