Gå til innhold

Hvilken bensin skal jeg bruke.

Ranger emnet


Loffe

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by zibbit

hehe. er det 98 jeg skal fortsette å bruke da eller går den bedre med 95.

 

jeg har injection på ohc´n hihi

Hvis det er en standard 2.0 IS-motor sier Ford at den skal kunne gå på 95-oktan...men får du ettertenning (at den fortsetter å gå etter at du har skrudd av tenninga) og tenninga di er riktig justert,da bruker du 98 blyfri...IS-motorene behøver ikke blybensin...det er ordentlige ventilseter i de toppene. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører selv sierra. (som du ser i avatar 2.8i v6) den har alltid rasla og gått på 95.. den maler som en kattunge hver gang den ser vi nærmer oss satsjon, 95 likern.. men om vi nærmer oss shell og v-power da blir glad da.. julaften par ganger i mnd

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

jeg kjører selv sierra. (som du ser i avatar 2.8i v6) den har alltid rasla og gått på 95.. den maler som en kattunge hver gang den ser vi nærmer oss satsjon, 95 likern.. men om vi nærmer oss shell og v-power da blir glad da.. julaften par ganger i mnd

 

Shell v-pover er vel mest beregner for og fjerne sot og dritt fra daukjørte motorer så det ar nok liten hensikt og fylle så alfor ofte..

 

Kan jo kjøre på 95oktan vi man bare stiller ned tenningen litt, laver oktan =mindre effekt men man kan kansje klare og spare en tier på det..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Kan jo kjøre på 95oktan vi man bare stiller ned tenningen litt, laver oktan =mindre effekt men man kan kansje klare og spare en tier på det..

Den laveste oktanen du kan ha uten selvantenning gir faktisk mest pulver....brenner lettere. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Kan du forklare den litt nærmere??

Høy oktan gir ikke effekt...den er vanskeligere å brenne (brenner saktere) fordi den ikke skal selvantenne når man har høy komp.Men det som gir mest effekt er det som brenner raskest....ergo så lav oktan som mulig uten selvantenning. Derfor en 95-bil går "mykere" på 98...fordi forbrenninga er ikke så "hard"... Å blande 98-oktan med aceton gir mer hester enn racingbensin...fordi aceton brenner like raskt som vanlig bensin. Men har oktantall på 171 eller noe,så det detonerer ikke...men det smelter drivstoffslangene dine...:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Høy oktan gir ikke effekt...den er vanskeligere å brenne (brenner saktere) fordi den ikke skal selvantenne når man har høy komp.Men det som gir mest effekt er det som brenner raskest....ergo så lav oktan som mulig uten selvantenning. Derfor en 95-bil går "mykere" på 98...fordi forbrenninga er ikke så "hard"... Å blande 98-oktan med aceton gir mer hester enn racingbensin...fordi aceton brenner like raskt som vanlig bensin. Men har oktantall på 171 eller noe,så det detonerer ikke...men det smelter drivstoffslangene dine...:D

 

Høyere oktan kan du ha mere fortennin og dermed mere effekt av mororen, høy oktan er ikke lettantenelig men frobrener raskere når den er anntent mener jeg..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Høyere oktan kan du ha mere fortennin og dermed mere effekt av mororen, høy oktan er ikke lettantenelig men frobrener raskere når den er anntent mener jeg..

Ikke det jeg har hørt...til nød brenner den nesten like raskt som vanlig suppe. Shell's racingbensin ga Ferrari problemer i F1 for en stund siden...fordi den brant for sakte...sa de ihvertfall. :) Det er riktignok et extremt tilfelle,men har hørt det samme fra dragracingfolk jeg kjenner også..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Ikke det jeg har hørt...til nød brenner den nesten like raskt som vanlig suppe. Shell's racingbensin ga Ferrari problemer i F1 for en stund siden...fordi den brant for sakte...sa de ihvertfall. :) Det er riktignok et extremt tilfelle,men har hørt det samme fra dragracingfolk jeg kjenner også..

 

Kan dem ikke bare kjøre på 92oktan da???? eller dra til rusland der har dem jo 87oktan..;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår