Gå til innhold

Hvilken bensin skal jeg bruke.

Ranger emnet

Loffe

Anbefalte innlegg

Originally posted by Turboed1

Ikke det jeg har hørt...til nød brenner den nesten like raskt som vanlig suppe. Shell's racingbensin ga Ferrari problemer i F1 for en stund siden...fordi den brant for sakte...sa de ihvertfall. :) Det er riktignok et extremt tilfelle,men har hørt det samme fra dragracingfolk jeg kjenner også..

Bensin med høyere bankefasthet (oktan) gir mulighet for tidligere tenningstidspunkt og høyere trykk under forbrenning, noe som resulterer i en kraftigere og mer kontrollert detonasjon i forbrenningskammeret. Dette resulterer gansk enkelt i høyere effekt. Å si noe annet er å snakke i mot de fysiske lover, noe som ikke er lurt da fysikk ikke er enkelt å forandre på......

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mr.X

Kan dem ikke bare kjøre på 92oktan da???? eller dra til rusland der har dem jo 87oktan..;)

:op Litt dårlig detonasjonsgrense med den bensina,kanskje:rolleyes:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Bensin med høyere bankefasthet (oktan) gir mulighet for tidligere tenningstidspunkt og høyere trykk under forbrenning, noe som resulterer i en kraftigere og mer kontrollert detonasjon i forbrenningskammeret. Dette resulterer gansk enkelt i høyere effekt. Å si noe annet er å snakke i mot de fysiske lover, noe som ikke er lurt da fysikk ikke er enkelt å forandre på......

jeg vet da det...jeg snakker om i et tenkt tilfelle hvis man allerede har den maksimale tenninga som går. Kan du ikke øke tenning eller komp noe mer enn det som allerede er der,og motoren går på si 104 oktan,gir den faktisk lavere effekt med 140oktan...fordi den økte bankefastheten ikke gavner noe,og senker forbrenningshastigheten...ergo blir ikke makstrykket i sylinderen økt. Tror du ikke det,bygg deg en motor og prøv....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider