ole180 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Hei, har sjukt lyst t å laga ei B230 blokk me 16V topp, såe lure på litt sånn forskjelligt. og ja, d finnes masse andre poster med 16V, men vil ha egne svar så eg sleppe og lura. såe, eg hørre at oljepumpå i ei B230 blokk kje e go nok, e d sant d? og ka pumpa må eg bruka isåfall då? og ka tåler di originale stemplene t 16V? Mvh Meg=) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 er det no vits i å lage en egen motor a????? hvorfor ikke bruke B234 blokka som 16V er lagd for.....eller har du tenkt på 16V-turbo motor ??? Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Du må ha 230 pumpe ihvertfall, funker som tusan det men du må ta vekk underspylinga om du har det.. 230 blokka tåler mer enn ei 234 blokk. Pumpa på ei 234 er helt totalt annerledes enn 230 for å si det sånn... Om du fortsatt vil ha ei anna pumpe så må du handle tørrsump... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 kk, ska lage t me turbo ja, kjedeli uten:P men har hørt at du må bygge om mekaniske løftere på toppen, stemmer d? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 kk, ska lage t me turbo ja, kjedeli uten:P men har hørt at du må bygge om mekaniske løftere på toppen, stemmer d? ingenting som tilsier at en "må" det nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Man kan vel bygge om til mekaniske løftere, for å spare på oljetrykket.. Hvis man vil f.eks beholde underspylinga. Stemmer ikke dette? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 har kje behov for den underspylingå eg. men hadde vore kjekt me ett godt oljetrykk i toppen for å sei d sånt:P Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Det som blir dilemmaet er vel at med hydrauliske løftere, underspyling og en turbo så greier ikke pumpa å levere nok... Så med mekaniske løftere skal det vel gå? Pumpa fra penta og turbo motorer er litt større enn de andre. Tror det passer med løftere fra en eller annen saab motor i 16v toppen. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Det som blir dilemmaet er vel at med hydrauliske løftere, underspyling og en turbo så greier ikke pumpa å levere nok...Så med mekaniske løftere skal det vel gå? Pumpa fra penta og turbo motorer er litt større enn de andre. Tror det passer med løftere fra en eller annen saab motor i 16v toppen. Underspyling trenger en ikke så den kan blendes.. Er ikke no problem å kjøre med hydraulisk topp, men det er veldig vart for over rus... Det er jo grommest med mekanisk topp på en motor med litt klem i som går på turtal, men du trenger ikke bygge om til mekaniske løftere fordi at pumpa leverer for lite til hydrauliske for å si det sånn... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 hmm, okay, men ser svenskene bygger sine maskiner med B234 bunndelen, hva e egentligt ulempen me den blokka? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 230 blokka tåler mer rett å slett... Men som sagt så er det ikke et problem i den forstand å bruke hydraulisk topp på en 230 bånn, men det er klart at en mekanisk topp tåler betraktlig mer turtal ved bomgiringer osv og du tjener oljetrykk på det... Når du ser effekter oppgitt borti svergie må du veldig mange ganger ta det med ei klype salt og regne om effekta til "norsk kurs".. Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 jaja:P redusere d ner litt ette ka dei svenskene seie;) men, di bruker jo b234 blokkå, og kjører ein del effekt ut av d, eg tenkte på sånn ca 400hk, ska jo holla driten på veien o, trur eg har godt av 500++ akkoratt:P men mekanisk ja, masse arbeid d elle? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Litt jobb er det jo.. Er et helvette å shimse opp toppen etterpå ihvertfall... Men om du skal ha 400-500hk så trenger du ikke ha no mekanisk topp... Ser ikke hensikta i å kaste ut penger på det om du ikke skal ha mer effekt og det ikke er en løpsbil... 16v toppen henger med til 450-500hk i org tilstand med bensin.. Det er når du skal over dette det kan være noe å tenke på, men skal du legge penger i porting, ventiler, kammer osv så koster det penger for å si det sånn... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 ja, e me på den, kommer til å bli neste vinter prosjekt, vil bare begynne å finne ut av ting og få tak i ting og tang så eg kan få begynnt t høsten, tar jo litt tid å få tak i diverse ting, for må jo kjøre me datasprut også, men altså, du meiner at eg fint kan kjøre ca 400hk ut av den toppen uten at eg må skifte løfterne på ei standar b230 blokk? men bruker da turbo oljepumpå då vell? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Trenger ikke bytte no løftere nei... Så lenge toppen er iorden når du får den... Bruker turbo pumpe ja... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.