EliteCorrado Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 jaja, legger nok en gang inn en tråd om bilen. Nok problemer på disse bilane, men jeg trives med den. Denne gangen er det forbruket på den som plager meg litt. Tidligere gikk den på ca. 26Mpg (miles per gallon) Nå går den kun på 12 mpg. 12miles x 1,6 = 19,2 km 1 gallon = ca 4 liter 19,2 km på 4 liter = 20L/100km Med enkel hoderegning så kommer svaret på nesten 2 liter på mila. Den er LITT drøy. Greier såvidt 200km på èn tank. Symptomene er greie: Litt rar på tomgangen, glemmer å tenne på pluggen noen ganger.(Bilen altså) CO pot viser 600, ikke bytta plugger noen gang mens jeg har hatt den, heller ikke kabler. vet ikke status på lambda. Bruker 98 blyfri. ikke sjekket bensintrykk. Ikke lekkasje på bensin. Den "MFA" saken viser til tider 27mpg (10L/100km), men så kan den plutselig falle ned til 14mpg (20L/100km) Kan komputeren være gåen? Kan disse slites med årene? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Komputeren har vel aldig vert kjent for sin nøyaktighet. Men om du kontrollerer fysisk med odo-meter og fyllepumpa. hva får du da? 2l/ mil betyr at noe er gæli. Du kan jo begynne med å plugge ut lambda og se om det blir noen forskjell. blir det ikke det, så er den gåen.. Blå temp-sensor skiftes for et par hundre. Plugger og ledninger. ta en titt i hvertfall. vakumlekkasje- startgass-test. Slangen til hjærnen. ryker som regel i overgangen fra nippelen på manifoil. da blir det hekkan. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg