Gå til innhold

TA klager på rånere!

Ranger emnet

ludrio

Anbefalte innlegg

Rånere plaget naboer - ta.no

Nå ble jeg litt irritert føler jeg. Står at RÅNERE spinner og herjer hele tiden der oppe. Det er ikke sant i det heletatt. Rånerene som er i Skien kjører ikke hardt så ofte. Jeg er der oppe en del, og er for det meste litt drag opp bakken fra sentrum, men oppe ved Vattenberg har jeg aldri sett noen spinne eller noe.

Så de overdriver at det er et gjentagende problem. Uansett vet rånerene at om de spinner blir de tatt. Var ikke lenge siden at en bil skulle tøffe seg så ble han tatt av sivilpolitiet.

Så til TA; "check your facts"!

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rånere plaget naboer - ta.no

Nå ble jeg litt irritert føler jeg. Står at RÅNERE spinner og herjer hele tiden der oppe. Det er ikke sant i det heletatt. Rånerene som er i Skien kjører ikke hardt så ofte. Jeg er der oppe en del, og er for det meste litt drag opp bakken fra sentrum, men oppe ved Vattenberg har jeg aldri sett noen spinne eller noe.

Så de overdriver at det er et gjentagende problem. Uansett vet rånerene at om de spinner blir de tatt. Var ikke lenge siden at en bil skulle tøffe seg så ble han tatt av sivilpolitiet.

Så til TA; "check your facts"!

Hva med å skrive det til avisen, tviler på at dem leser her..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aviser reagerer ikke på sinte brev fra unge menn med bilinteresse.

Det avisene derimot VIL reagere på, er en hyggelig telefonsamtale fra "hyggelig bilinteressert ungdom" som gjerne vil fremsette sin side av saken.

Skru på sjarmen, vis dere fra deres beste side og la dere intervjues. På dette punktet er dere fagfolk, for å si det på den måten. Dere VET fakta.

Og en ting til, ikke ta med karer som begynner å argumentere om bilavgifter og noe som ikke er relevant for saken. Ikke snakk om noe annet enn saken. Da virker dere bare som "overfladisk bilpøbel". ;)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja er nok sant som du sier at en må virke meget ordentlige osv. for at det skal bli tatt på alvor av fleste parten av folket. Men det som feks avisene skriver om rånere som bare børner og hærjer osv. det tar ikke jeg seriøst igjen, selvom jeg blir mektig lei og lettere forbannet av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at lokalsamfunnet tar det alvorlig. Og det er ikke bra.

Om dere kan holde kontroll på alle lokale rånere, og få dem til å holde seg i skinnet en helg, kan dere jo be noen fra avisen være med noen runder med bilen, i forsvarlig tempo. :)

Stopp på de vanlige plassene, og vis frem et glansbilde av ungdomsskultur med prat om bil, sosialt fellesskap.

Og helt ærlig kan det være en ide å nevne at det uheldig at en hel gruppe stigmatiseres. Er du heldig kan det hende journalisten skriver "Enkelte vil påstå at lokalsamfunnet stigmatiserer ungdommen [...]", eller noe slikt.

Det hadde jeg skrevet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal hvertfall ta det opp med de. Men kom ikke som noe sjokk at de verken har svart på mailen min eller endret på det de skrev, de har kun endret bilde. Nå er det dette bildet som preger hele artikkelen;

raaning_1281150m.jpg

Det er både misvisende (er fra Sverige) og hele pakka. ALDRI noen som kjører sånn i byen her, så det er så idiotisk!

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de kommer til å drite i deg og dine kamerater. Ikke vær sur på meg eller no, men han som skrev det bryr seg ikke om bilmiljøen da han skrev en slik artikkel på en slik måte. Og da han klarte å velge en supra som brenner gummi og det der bildet er sikkert tatt i sør amerika elns. så sier det bare at han har lyst å sette bilmiljøet i et negativt bilde.

Evt om du klarer å få en annen avis til å lage en reportasjoe om bilmjøet fra det omnrådet, så vil ikke folk bry seg om den artikkelen.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RING avisen. :) Gjerne ansvarlig redaktør. INSISTER på et møte.

Og det er ikke alltid aviser svarer på mail, må vite. Husk, det er ganske intensivt å få ut ei avis, selv ei lokalavis. Tilbring litt tid på en desk, eller på et par redaksjonsmøter, så forstår du hva jeg mener. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal hvertfall ta det opp med de. Men kom ikke som noe sjokk at de verken har svart på mailen min eller endret på det de skrev, de har kun endret bilde. Nå er det dette bildet som preger hele artikkelen;

raaning_1281150m.jpg

Det er både misvisende (er fra Sverige) og hele pakka. ALDRI noen som kjører sånn i byen her, så det er så idiotisk!

Bildet er sikkert misvisende, men at sånt ALDRI skjer i Skien

var vel å ta litt hardt i... Bortimot hver eneste gang jeg

gidder å kjøre/jobbe på kveldstid så ser jeg noen som herjer

eller kjører gris i byen. Ikke at det gjør meg noe, men jeg

kan faktisk skjønne at naboene til YX Wattenberg begynner å bli

lei av støyen fra rånere og andre som samler seg på stasjonen,

gjerne på natta. Om ikke de demonstrerer anlegg, burner, sladder

rundt eller racer ut fra stasjonen eller på strekka like ved, så

er det bare et lite bært med tuta så er hele orkesteret i gang -

festlig med 10-15 biler som står å tuter i kor kl 01 på natta

f.eks? :P

Sannheten er at det medfører en del støy fra rånerne!

F.eks: hvorfor får dere ikke lov å samles på plassen til

Felleskjøpet lenger tro?

Og til slutt:

Var ikke lenge siden at en bil skulle tøffe seg så ble han tatt av sivilpolitiet.

Godt at rånerne ALDRI kjører gris... ;)

Hilsen en avdanket råner som fortsatt kjører mange titalls tusen

km i Skien sentrum hvert år :)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dem ikke bare ordne en plass i Skien/Porsgrunn som rånerene kan samles på som de vil, så slipper dem å forstyrre andre eller å bli forstyrret selv ? Hadde vell vært mye bedre enn å inføre alt av rånefrie veger, fartsdumper og alt faens oldemor.... Men neida, virker som de heller vil prøve å få en slutt på råninga (Som aldri kommer til å skje) enn å faktisk prøve å løse problemet på en ordentlig måte!

Tror det heller hadde lønt seg for kommunen eller hvem som styrer det å faktisk hjelpe rånerne med en plass dem kan være enn å prøve å stenge de helt ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider