Gå til innhold

Bytte fra K til A motor. Noen som har guide?

Ranger emnet

tmeland

Anbefalte innlegg

Hehe.

Problemet er det at vi nettopp har putta nedi en AT motor.

Også fikk jeg høre at det hadde vært en egen guide om hva som måtte byttes ut når du skifter fra K til A motor..

Skulle gjerne putta i en FT men har som sagt nettopp fått nedi en AT og da hjelper vel ikke den siste guiden så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k har vel motronic med svinghjuls sensor og d har ikke a

Huh? Ingen motorstyring på K-motor. Det er et gasserhelvete med vakuumhelvete. Hvis jeg tar feil nå, så må alle som vil skyte meg! :P

Det eneste som er forskjellig fra A - K er typen forgasser + at A har elektronisk tenning. Hvis du har en komplett A-motor, så er det egentlig bare plug and play (evt. prey).

Selvfølgelig er det forskjell på stempel, blokk, topp osv...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Ingen motorstyring på K-motor. Det er et gasserhelvete med vakuumhelvete. Hvis jeg tar feil nå, så må alle som vil skyte meg! :P

Det eneste som er forskjellig fra A - K er typen forgasser + at A har elektronisk tenning. Hvis du har en komplett A-motor, så er det egentlig bare plug and play (evt. prey).

Selvfølgelig er det forskjell på stempel, blokk, topp osv...

B230A har elektronisk tenning ja, men ikke b19a, b21a, b23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det bare plugg and play?

Tok jo ledningsnettet fra delebilen så har den fra AT motoren siden den hadde litt mindre ledninger enn det som stod på K motoren.

Da skifter vi bare over det også skal det virke?

Hørtes jo veldig enkelt og greit ut :)

Har allerede fått gjort det, men rakk aldri og teste det ut og ser ikke bilen igjen før på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider