Gå til innhold

Skal bygge brukis golf 3, masse spm...

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå tatt over bestas 92 mod golf 3 diesel. Skal ha den som brukis men føler at jeg må gjøre litt smått med den...

Planene er:

-Ta den lille rusta som er.

-Hellakkering av bilen.

-Lakkere nedere del av fangerne i bilens farge.

-Fjerne antennehull, div emblemer og kanskje bakruteviskern???

-Sette inn litt anlegg.

-Senking og andre felger.

-Bytte litt lykter osv mot noe mere fanzy kanskje?

-Takvinge?

Men det jeg egentlig lurer mest på:

Er det noen andre fangere, grill osv på andre modeller som ser litt mere snasne ut? Det er jo en CL, er vel billigutgaven det?

Hvor mye kan jeg senke den for å ha til vanlig kjøring? Har ingen ambisjoner om skamsenking, bare at den skal bli litt stivere og se litt bedre ut.

Hva for en felgdim, inpress osv bør jeg ha? På lik linje med senkinga så skal det ikke være noe som fyller helt ut til kanten med 35 profil. tenkte å ha rundt 50 profil siden den skal brukes hver dag...

Kanskje noen som har bilder av noen helt greie golfer med noe ala samma stilen? Er helt grønn på vw enda for min del.

Alt av karosseriarbeid, lakk og generelt alt gjør jeg selv...

Takknemmelig hvis noen har tips til meg for å få den litt tøffere, er jo nesten flaut å vise seg i den nå..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som ok planer:)

angående fangere så er CL helt like GL fangerene, bare ikke lakkerte:) så hvis du lakkerer de, så er de snasne nok egentlig:p (jeg har jo glassfiber da:p men det trenger man seff ikke)

sleng på en vr6 leppe istedenfor CL/GL leppa, (nederst på fangeren er en "løs" plast leppe) så blir det bra!

angående senking, så har jeg personlig 40/40, noe jeg syns er nok, med tanke på at fangeren har allerede slått nedi pga sporete vei.. men absolutt brukbar senk:)

8x16 og 7x16 er jo pent hvis du ikke er ute etter noe extremt:p

7x17 er forholdsvis normalt også:) (det jeg har:p)

innpress = ET35 - men +/- 7 eller 7.5 er fullt lovlig.

40-50 profil synes jeg du bør holde deg til også, ikke altfor mye gummi liksom.

du kan jo sjekke Thofte sin tråd for inspirasjon til CL, hvis du ikke vil lakke fangerene/listene...

ellers er det masse fine biler her inne, Marvil - Burny - EspenS - Oleee ... bare for å nevne noen som har noe alà det du er ute etter:) som jeg synes er veldig pene golfer da:)

lykke til! å sleng inn noen bilder! alltids kjekt å se hva du begynner med, og hva som skjer etterhvert:)

mvh Tor Erik :yodude:

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leppa har jeg tenkt på, den forrige endte sine dager i en dypfryst snøfonn etter litt herjing.

Så nå er det litt crosscountry stuk på den..hehe..

satser vel på 16 tommere med 50 profil tipper jeg, har røtten vei hjem. har 45 profil på volvon og grei senk, vil ha en bil som jeg kan kjøre stort sett overalt med...

Skal fly ut og ta ett bilde så folket kan få slakta den, så jeg vet hva jeg må gjøre...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt bilder av en møkkete golf i rengvær..hehe...

Ikke akkurat så mye å se på da, men er i allefall 2 dørs og det er positivt. Ellers så har den alt utenkelig utstyr som vindussveiver, manuelle speil, mangel på sentrallås, lastebilratt (temmelig overbevist om at det er større en servorattet til volvo), sprekt baklykt og mangel på frontleppe.

bilder av utgangspunktet mitt:

Mygel399.jpg

Mygel398.jpg

Har da bladd litt rundt på forumet, VR6/GTI leppe skal jeg ha. Den var tøff. Lønner det seg å ta en tur på skroten eller koster den ikke rare slanten på vw? Vil også ha andre baklamper, hvite blink eller andre blink på framskjermene og hvite lamper i framfangern...

Fant forresten senkesett, fra weitec. Det var 30/30, 40/40 og 30/50 eller noe. kommer nok til å gå for 16 tommere med litt kant og 50 profil, siden det er brukis. 30 eller 40mm senk?

Tar sjansen på å legge opp link til bilde av andre bilen min, siden dette er vw forum og ikke volvo forum:

http://i60.photobucket.com/albums/h28/pappneger/prosjekt/Mygel397.jpg

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo et helt kurant utgangspunkt:)

men siden du allikevel skal lakke, synes jeg du bør lakkere fangerene og listene med det samme:)

kjør 16" og 50 profil du! er ikke noe problem det:)

klare/smoked blink i skjermer og fanger er et MUST! orange er ikke pent!

baklykter syns jeg du bør velge helt selv, men jeg synes personlig ikke crystal clear lyktene er så forbanna fine som alle skal ha det til! (du får sikkert masse mas om å skaffe deg sånne)

kjøp noe som passer bilens farge bra:) ikke for chrome ville jeg sagt da.

hovedlykter bør du også skaffe deg, da synes jeg personlig at angel eyes er drit fett;)

men bare vanlige G4 look lykter uten AE er pent som fy det også!

for å oppsummere...

16" felg me 50 profil og 40 senk tror jeg blir bra.

klare/smoked blink all over (et absolutt must)http://www.autospar.no/DLVWL03.jpg

http://www.autospar.no/DLVWF01F.jpg

baklykter som står i stil til bilen (disse kanskje? http://www.autospar.no/TU239452.jpg) eller noen av disse?Kenth Auto & Tuning AS

hovedlykter, ringline eller g4 look (Kenth Auto & Tuning AS)med xenon! = fett;)

Emblemfri grill!! Kenth Auto & Tuning AS

vr6 leppe http://www.autospar.no/952222-6.jpg høyre/venstre må jo kjøpes inn:p vet ikke om dette er abs plast, eller om det er knusk tørt-knekkerbareduserpåden leppe, den originale koster 1100 spenn ellerno på møller.

sånn, nå har jeg tatt helt av her i sjukemeldingens one and only kjedsomhet:happyhappy:

for lite å gjøre? hmm? kanskje det:p

kos deg ivertfall! (har sikkert glemt noe)

Audi A3 1.8T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Blir nok de blanke lampene i framfangeren og på sia på skjermene, baklampene vet jeg ikke hva det blir av enda..

Legg gjerne opp bilder av en golf med 30 eller 40mm senking hvis noen har.. så jeg får sett åssen det blir...

Men hjelper det noe å skru opp dieselpumpa på en sugediesel? Er så lite givende med sine 65 ponnys akkurat nå. Lukter på turbokonvertering egentlig jeg...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Blir nok de blanke lampene i framfangeren og på sia på skjermene, baklampene vet jeg ikke hva det blir av enda..

Legg gjerne opp bilder av en golf med 30 eller 40mm senking hvis noen har.. så jeg får sett åssen det blir...

Men hjelper det noe å skru opp dieselpumpa på en sugediesel? Er så lite givende med sine 65 ponnys akkurat nå. Lukter på turbokonvertering egentlig jeg...

for bilder av en golf med 40/40 senk, sjekk ut signaturen min.. jeg har 7x17 205 40 felger/dekk da:)

har lite peiling på diesel motorer da.. så lite råd fra meg på den kanten:)

Audi A3 1.8T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den volvoen din var tøff!:) Høres ut som du tenker i rette baner med golfen og

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider