Gå til innhold

CE førerkort intensivkurs? Eventuelt utlandet.

Ranger emnet

Ducklink

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som tilbyr intensivkurs på kl CE?

Er det mulig og billigere å ta dette førerkortet i utlandet?

Om du har mulighet til å reise litt vil jeg anbefale stjørdal og meråker trafikkskole. Jeg tok intensivkurs på C hos de for 2 år siden. Hele greiene tok 13 dager. Tok teoriprøven på biltilsynet etter 9 dager. De beregner ca 3 uker om du skal ta C og E samtidig.

Jeg tar ce nå, men denne gangen leser jeg på teorien hjemme og når den er bestått reiser jeg til stjørdal og tar kjøringen der. Da er jeg der oppe i 3-4 dager og kjører før jeg får oppkjøring. Det tror er den billigste måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå kurs på Melbu VGS (går VK1 Transportfag nå) og det kurset tar 10 uker, starter 20. aug. Men er vel kun for VK1 Transportfagelever med lærekontrakt. Mener man kan gå kurset utenom også, men da over lengre tid og du må selvfølgelig betale også da

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå kurs på Melbu VGS (går VK1 Transportfag nå) og det kurset tar 10 uker, starter 20. aug. Men er vel kun for VK1 Transportfagelever med lærekontrakt. Mener man kan gå kurset utenom også, men da over lengre tid og du må selvfølgelig betale også da

VK2 transportfag er faktisk helt gratis. Er over ett halvt år, og du får CEDE, truckførerbevis og kranførerbevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet det?

Er ikke sikker på hva det kommer til å koste. Har du C fra før?

Hvis ikke tror jeg det kommer til å koste en del. Kjøreskolen jeg skal på finner du her.

Regnestykket jeg har kommet frem til for meg er:

Førerprøve + nytt førerkort: 535 kroner

Fly tur-retur Trondheim: 1000-1500 kroner

Kjøretimer: 900 kroner pr kjøretime (Tror jeg satser på 8-10 timer)

Oppkjøring: 720 kroner

Opphold og mat: ca 1000 + mat

Taxi til kjøreskole og retur: ca 300 keonwe

Håper på at det ikke kommer på mer enn 15000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva det kommer til å koste. Har du C fra før?

Hvis ikke tror jeg det kommer til å koste en del. Kjøreskolen jeg skal på finner du her.

Kjøretimer: 900 kroner pr kjøretime(Tror jeg satser på 8-10 timer)

Det der ville jeg sjekka litt mer nøye hadde jeg vært deg. Mener du må ha et visst minimum antall timer før du får kjøre aleine i vogntog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ville jeg sjekka litt mer nøye hadde jeg vært deg. Mener du må ha et visst minimum antall timer før du får kjøre aleine i vogntog.

Sjekket skikkelig nå. Det er 12 obligatoriske vogntogtimer, 2 timer ryggetrening og 2 timer egentrening. Vet ikke om de 4 siste er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider