Gå til innhold

Amcar som bruksbil, til maks 200.000kr

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett på tråden til Stian, men vi har litt pris forskjeller. Har alltid likt amerikanske v8'ere og nå som vi hadde den deilige v8'er lyden i russebilen så må jeg nesten vurdere amcar.

Krava for bilen vil være som følge:

- Mer enn 0,15hk per kg.

- Driftsikker bil (nesten nyere-toyota driftsikkerhet)

- Maks 200.000kr

- V8'er

- 4-5 seter

- Må kunne brukes som vinterbil, ergo må være motstanddyktig mot rust.

- Helst nyere enn 1990, men fra 1985 går.

- Må ha RWD

- Helst manuell girkasse.

Noen som har noen forslag? :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

tøft at du vil gå for en amcar som koster litt!

Er ikke så veldig inn i nyere amcars, men skal du ha deg litt nyere så tror jeg det er GM som gir mest og best bil og design for penga.

Tipper Camaro, Trans Am eller Firebird (F body), dette er tøffe biler som best tilfredsstiller kravene dine tror jeg.

Eventuelt Ford mustang, hvis du liker det, men jeg synes ikke 80 og 90 talls mustang er like fett som Camaro etc iaff.

Når det gjelder chrysler, er vel utvalget dårligere.

Stort sett alt fra denne årsgangen var enten forhjulstrekk eller stygge gubbebiler med slapp v8 og bakhjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre lite å velge i. Ihvertfall hvis du trenger et skikkelig baksete. 90 talls Capricer og spesielt Impala SS fra 95/96 er grisefeite biler som både går bra og er nydelig å kjøre. Men SS'ene koster vel fremdeles 300+. Men 90 talls CAprice finnes fra rundt 100k. Da har du kroner til overs til hjul,stereo osv.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider