Gå til innhold

Beholde spenningen mens jeg starter bilen?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

som asle nevner så kan den switch mode regulator være en "plaster på såret" men som jeg nevnte tidligere så må selve spilleren også ha en høyere spenning enn 10 volt ellers vil jo selve spilleren slå seg av og da hjelper ikke at remote er "på".... forsterkeren(e) vil nok også slå seg av om spenningen faller under 10volt... men er helt enig med deg asle ang batterier :)

 

tidsforskynkelsen hjelper ikke av samme grunn som jeg nevte, biltemas forskynkelse funker ikke da den trigger "jordingen" til lampa... ;) spilleren trekker rundt 2-5Amper mens den spiller cd og mer om man bruker den innebygde forsterkeren så tidsforskynkelsen må kunne levere der etter... hvor stor capasitans som kondis må ha får du ved å snu formulen for teta tidskonstant=RxC ;)

 

lykke til

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden tenningslåsen kutter strømmen til cdspilleren så vil jo remote ta kveld også...

 

så hvis spilleren får konstant strøm så vil jo remote også ha konstant strøm og siden jeg har et kraftig Ody batteri så vil jeg tro at spenningen ikke synker så lavt slik at forsterkerne ikke skrus av og musikken kan spilles rolig videre mens jeg starter dritten opp :P

 

kan dette stemme sammen med et rele og kondensator?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som asle nevner så kan den switch mode regulator være en "plaster på såret" men som jeg nevnte tidligere så må selve spilleren også ha en høyere spenning enn 10 volt ellers vil jo selve spilleren slå seg av og da hjelper ikke at remote er "på".... forsterkeren(e) vil nok også slå seg av om spenningen faller under 10volt... men er helt enig med deg asle ang batterier :)

 

Spenningsregulator kobles før spiller slik at spilleren hele tiden har den spenningen du ønsker (opptil 15V) justerbart. Dvs at selv om du skulle få så lav spenning som 9v mens du starter bilen så vil likevel spilleren din få 15v. Dette er helt unikt når du har stått å spilt en stund uten at motoren går. Linjesignalet blir bedre renere og kraftigere, innebygget forsterker i spiller blir kraftigere, spilleren blir mindre varm (mindre forvrengning) og den presterer totalt sett mye bedre. Jeg anbefaler deg å gjøre som jeg å montere inn en bryter som bypass så jeg kunne skru "tan den ut" ved et trykk på bryteren og spesielt etter å ha spilt en stund så var forskjellen enorm. Jeg mener dette er et produkt som kan gjøre god nytte i mange tilfeller f.eks de som har en orginal spiller de av praktiske grunner ikke vil bytte ut men vil ha litt mere effekt og bedre lyd ut av den innebygde forsterkeren. Når det gjelder multimedia spillere så tror jeg nok kanskje de er mere kresne på hvilken spenning de må ha i forhold til vanlige cd spillere som jeg har erfart kenwood f.eks takler ned til 10,2v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det jeg trodde var et enkelt spørsmål fra min side, har nå blitt til tre forskjellige problemer:

 

1. For lav spenning når du starter bilen så spillern slår seg av

2. Remote-signal som kuttes mens starteren går

3. Egen spenningsregulator for å få 14.8V til spillern hele tida

 

Det siste punktet vil jo løse problemet i det første punktet.

 

Men klarer denne spenningsegulatoren å gi 14.8V selv om batteriet synker ned til 9-10 V mens du starter bilen?

 

Jeg ser for meg at den vil trekke en del ampere og kanskje gjøre det vanskelig å starte bilen om vinteren?

 

Og hvis jeg går for en spenningsregulator, bør jeg sette kondensatoren før eller etter denne?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trodde var et enkelt spørsmål fra min side, har nå blitt til tre forskjellige problemer:

 

1. For lav spenning når du starter bilen så spillern slår seg av

2. Remote-signal som kuttes mens starteren går

3. Egen spenningsregulator for å få 14.8V til spillern hele tida

 

Det siste punktet vil jo løse problemet i det første punktet.

 

Men klarer denne spenningsegulatoren å gi 14.8V selv om batteriet synker ned til 9-10 V mens du starter bilen?

 

Jeg ser for meg at den vil trekke en del ampere og kanskje gjøre det vanskelig å starte bilen om vinteren?

 

Og hvis jeg går for en spenningsregulator, bør jeg sette kondensatoren før eller etter denne?

 

 

Forslag til løsning:

 

- Nytt batteri (om det du har er gammelt)

- Trekke ny "remote" kabel til spilleren som får spenning hele tiden, både mens tenningen står på 1 og mens du vrir den om til 2 (1=idle og 2=Start)

 

Kan være du kan klare deg med bare å fikse "remoten"

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har strøm hele tiden, greia er at i mange biler kuttes mye elektrontikk idet du vrir over og drar starteren, dette er for at med mer strøm starter bilen lettere. Jeg har funnet "feil ledning" til spilleren min. Da iso var klippet av. Derfor har jeg strøm hele tiden. Og kan spille, men merker jo at bassen blir noe slapp og da.

 

 

Men så har jeg en liten motor og et batteri med god startstrøm.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese gjennom hele tråden, men det finnes bare EN riktig løsning på dette problemet:

Et bedre batteri!

 

Helt i begynnelsen da jeg bare hadde et vanlig syrebatteri hadde jeg samme problemet. Byttet til Maxxima 900 DC (ganske normalt og ikke altfor dyrt batteri) og problemet var borte.

Kondensator blir som å plastre en brukket legg...

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese gjennom hele tråden, men det finnes bare EN riktig løsning på dette problemet:

Et bedre batteri!

 

Helt i begynnelsen da jeg bare hadde et vanlig syrebatteri hadde jeg samme problemet. Byttet til Maxxima 900 DC (ganske normalt og ikke altfor dyrt batteri) og problemet var borte.

Kondensator blir som å plastre en brukket legg...

 

Mvh

Stian

 

Så BRA! For deg... For det er nemlig sånn at det på mange biler at en del elektroniske kretser mister strømmen i det man vrir om tenninga til "start" for å unngå at elektronikken skal henge seg som følger av veldig varijerende spenninger.(er eneste forklaring på hvorfor fra min side), men veit i allefall at det er mange biler som er kobla sånn.

Men det er også riktig at det er endel biler hvor bilstereoen får spenning hele tiden, også helt til nøkkelen trekkes ut av tenninga. (sånn er det på firma bilen jeg kjører på jobben)

 

Og: "Kondensator blir som å plastre en brukket legg..." det kommer helt ann på hvordan du kobler den det og om dens eneste oppgave er å holde spenniga til spilleren stabil eller å mate hele bilen.

 

Så det så :heyyou: ;)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA! For deg... For det er nemlig sånn at det på mange biler at en del elektroniske kretser mister strømmen i det man vrir om tenninga til "start" for å unngå at elektronikken skal henge seg som følger av veldig varijerende spenninger.(er eneste forklaring på hvorfor fra min side), men veit i allefall at det er mange biler som er kobla sånn.

Men det er også riktig at det er endel biler hvor bilstereoen får spenning hele tiden, også helt til nøkkelen trekkes ut av tenninga. (sånn er det på firma bilen jeg kjører på jobben)

 

Og: "Kondensator blir som å plastre en brukket legg..." det kommer helt ann på hvordan du kobler den det og om dens eneste oppgave er å holde spenniga til spilleren stabil eller å mate hele bilen.

 

Så det så :heyyou: ;)

Jaja...

Jeg er klar over dette, men svarte enkelt og greit på spørsmålet.

Han må jo finne ut selv om det er slik at strømmen kuttes eller ei.

Hvis det er slik er det jo bare å koble om litt, dette kan gøres akkurat som man vil :)

Og det du sier om kondensatoren er feil.

Ja det hjelper, men er helt feil løsning på problemet.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett på flere toppakninger på bilen din så du får lavere komp så vil ikke starteren ta i så mye og bruker mindre strøm :P:P:P hahaha

 

Eller bare drite i starter og løpe igang bilen i stede. :crazysant:

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trodde var et enkelt spørsmål fra min side, har nå blitt til tre forskjellige problemer:

 

1. For lav spenning når du starter bilen så spillern slår seg av

2. Remote-signal som kuttes mens starteren går

3. Egen spenningsregulator for å få 14.8V til spillern hele tida

 

Det siste punktet vil jo løse problemet i det første punktet.

 

Men klarer denne spenningsegulatoren å gi 14.8V selv om batteriet synker ned til 9-10 V mens du starter bilen?

 

Jeg ser for meg at den vil trekke en del ampere og kanskje gjøre det vanskelig å starte bilen om vinteren?

 

Og hvis jeg går for en spenningsregulator, bør jeg sette kondensatoren før eller etter denne?

 

Selv om batterispenningen er 10v så vil denne levere 15v til din spiller som dermed vil yte maksimalt selv når bilen ikke går. Dette er stor fordel for alle spillere uansett hva du har. Hvis du kjører spenningen til denne rett fra batteriet så løser du alle problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om batterispenningen er 10v så vil denne levere 15v til din spiller som dermed vil yte maksimalt selv når bilen ikke går. Dette er stor fordel for alle spillere uansett hva du har. Hvis du kjører spenningen til denne rett fra batteriet så løser du alle problemer.

 

Dette høre nesten helt fantastiskt ut!

Da kan en i utgangspunktet kjøre rundt med et usedvanlig dårlig (les. defekt) batteri og allikevel få 15V til forsterkerne?

 

Dette må vi bare ha!

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår