Gå til innhold

Åpent filter på passat 1995 mod

Ranger emnet

Megamann89

Anbefalte innlegg

Hei noen som har moddifisert til et åpent luftfilter på en passat 1995 mod ? Må jo ha det etter luftmengdemåleren. Hvis noen har noe bilder av hva de har gjort . Så hadde det vært kjempefint om de kunne legge de ut.Veit at luftmengdemåleren ikke har så godt av det men har hørt at det går bra så lenge men bruker tørt filter og ikke olja. Bilde168.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei noen som har moddifisert til et åpent luftfilter på en passat 1995 mod ? Må jo ha det etter luftmengdemåleren. Hvis noen har noe bilder av hva de har gjort . Så hadde det vært kjempefint om de kunne legge de ut.Veit at luftmengdemåleren ikke har så godt av det men har hørt at det går bra så lenge men bruker tørt filter og ikke olja

Fort gjort å gjøre det.

Jeg kjører med ett KN filter som er smørt inn med olje :D

Og dobbelt traktet dump oppå der igjen, så man skal ikke høre på hva folk som har en kammerat som har en kammerat av en venninde til bestemora si som har fått ødelagt lmm pga. oljet filter.

Det folk gjør feil er at de smører inn filteret med en kg med olje når de tar en rens og ikke lar det tørke en dag i ett varmt rom(f.eks på badegulvet).

Nå vet jeg ikke åssen lmm røret er på de bilene der, men på min så måtte jeg kappe av en tut så jeg fikk slangen inn på røret til lmm.

1. Skru ut allt av skruer,slange og ledningen til lmm og den sensoren som sitter opp på boksen og Ta av luftfilter boksen.

2.skru så opp luftfilter boksen og skru av LMM og plast røret den sitter på.

3.Hvis det er en tut på røret,(formet som tuten på en trompet)

så kapp den av som sagt.

4.Deretter så bruker du orginal slangen som går til luftfilter boksen og dytter røret på lmm inn i slangen, også setter du luftfilter på den andre siden av røret på LMM, så er det bare å skru sammen. Den sensoren som er igjen da, har jeg bare latt ligge løst i motorommet(Stripset fast i en ledning bare).

Fort forklart og skrevet. Sånn er det på en Passat 1.8turbo ihvertfall, er nok ikke så veldig forskjellig på montering av ett luft filter mellom disse modellene.Hvis det er det, så er det nok noen andre som kan svare på det her.

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri :)

DSC00149.JPG

Når jeg først ser på bildet nå så ser jeg at bilen trenger en real motorvask. Hehe... trur jeg skal spandere det på den til helga gitt. Har jo nettopp anskaffet meg en trykkdunk på 6 Liter full av avfetting så nå slipper jeg de svindyre bensinstasjonspumpene :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider