polarpanther Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Ja, det stemmer... Men du skulle kanskje vurdere en BF4501 til sub, også kan du fint brokoble den du har nå, til frontsettet ;) Evt selge den du har nå til meg, og kjøpe BF1702 til front, og en BF4501 til sub :D Det er faktisk noe jeg måvurdere seriøst, da jeg har tenkt på å selge den. Er jo flunke ny da, men får vel ikke mere enn 1500 for den, noe jeg selv ville gitt :) Nå er det faktisk mulig (banner vel i kjerka nå) at jeg kjører et lite fokalsett i hattehylla hehe, så om det skjer, så er jeg vel avhengig av den 4 kanalern likevel. Men ingenting er spikra ennå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Ok, nå har jeg sjekka hvordan den e kobblet inni. Sto ei ledning fra - på ene spolen til - på andre, og ei ledning fra + på ene spolen til + på andre polen. Betyr ikke dette at den er seriekobblet, og dermed 8 ohm? Hvis et 8 ohm element drives på en brokobblet 0804, blir dette da 4 ohm? Dere får unnskylde meg min uvitenhet om dette, er svært lenge siden jeg hadde valgfag elektronikk på videregående hehehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Bedre med ett fokal sett en 6x9 ;) EDIT: Bilradiospesialisten Her er det hjartet må begjære av info om serie/paralell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 prøvde å kjøre to ledninger ut av bassen, en fra hver spole, og inn på forsterkeren. Brokobblet forsterkeren til om til en to-kanaler. Da kuttet ikke bassen i det hele tatt, men det er godt mulig den forvrengte litt. Så trur det blir en 1702 på meg. Har ikke råd til monoblokk nå. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 + til + og - til - er parallellkobling. Ved brukobling, bruker du 2 forsterkere på ein last (høgtaler(e)) Da må forsterkerene dele på lasten. Er lasten 4ohm, blir det 2ohm på kvar av forsterkerene. So ved brukobling av ein last på 4ohm, må forsterkeren være stabil i 2ohm Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 + til + og - til - er parallellkobling. Ved brukobling, bruker du 2 forsterkere på ein last (høgtaler(e)) Da må forsterkerene dele på lasten. Er lasten 4ohm, blir det 2ohm på kvar av forsterkerene. So ved brukobling av ein last på 4ohm, må forsterkeren være stabil i 2ohm Så slik som elementet va kobblet, så var det på 2 ohm? Dumt spørsmål, men hvordan seriekobbler jeg dette elementet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 For å få seriekobling av 2 høgtalerelement (eller 2 spoler), tar du ein ledning ifra + på eine høgtaleren til - på den andre høgtaleren. (eller spolene) Da har du 2 ledige kontakter (+ og -) som du kobler til forsterkeren Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Hva tror dere er best måte å kobble denne opp mot en 1702? Serie og brokobblet forsterker? Paralell og brokobblet forsterker? En spole per kanal på forsterkeren? Bare bruke en spole og brokoblet forsterker? Er ikke meningen å plage dere med dette i en evighet hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 1702 er heller ikke stabil i 1 ohm, så det beste der, blir å koble en spole til hver utgang... En BF4501 monoforsterker koster jo bare 800kr mer en BF1702 da, ny, men så er jo også 1702 en utgått modell... Den som har overtatt heter BF1502... Men får du 1702 brukt, så er det jo ikke noe å lure på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 ja har fått tilslag på en 1702 brukt til 1500.- Så har takket ja til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Tusen takk for all hjelp gutter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg