Gå til innhold

Tempmåler

Ranger emnet

Adrian N

Anbefalte innlegg

Er noe rart med temp måleren min (Den orginale i dashbordet)

Når jeg starter opp bilen og lar den gå seg varm stiger den sakt oppover etterhvert som motoren begynner å bli varm, men når motoren er blitt varm og den når ca midt på skalaen begynner den å danse fram og tilbake i noen sekunder før den faller helt ned i bunnen.

Der blir den liggende helt til jeg stopper å staret bilen på nytt, så skjer akkurat det samme igjen.

Noen som vet hva som kan forårsake dette?

- 1981 Volvo 240

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler

- 1985 Mercedes Benz 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvor gammel er bilen da?

Har du tatt ut instrumentene og tittet bak for å se etter brudd i ledninger osv?

Høres rart ut at tempsensoren foran skal fungere litt så daue. Jeg hadde satt min lit til noe galt med instrumentet eller at du har feil sensor foran.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er bilen da?

Har du tatt ut instrumentene og tittet bak for å se etter brudd i ledninger osv?

Høres rart ut at tempsensoren foran skal fungere litt så daue. Jeg hadde satt min lit til noe galt med instrumentet eller at du har feil sensor foran.

Er en 86`mod, har sett bak instrumentene ja, var ikke noe som kunne tyde på brudd eller noe lignende. Sensoren tipper jeg er rett for den har fungert perfekt helt til nå.

- 1981 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kanskje en jordleif et sted for da kan den nåla bli helt kokos, gått over ledningen fra sensor og inn i kupeen da?

Okei, Takk! :) Nei har ikke gjort det, men skal ta en runde i kveld å se hva jeg finner ut. :)

- 1981 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den grønne tynne "filmen" med alle loddepunktene og lederne på.

Okei. Tok det opp i dag å så litt på det (Hvis det er dette du mener?) Så forsåvidt greit ut, var et lite brunt punkt der en plass som du ser? Har det noe å si? Kan det være litt brent og det som gjør at den tuller? Takk for svar :)

Foto0669.jpg

- 1981 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider