Gå til innhold

83 camaro!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

deler til det meste av drivverk osv er generelt ikke noe problem, da dette er standard chevy smallblock.

 

deler til slikt er IKKE noe problem å skaffe

 

det som kan være mere kødd er å finne interiørbiter. disse bilene ble levert med endel forskjellige farger på interiøret, og plastkvaliteten var ikke den beste, så det å skaffe biter der er litt mere kødd.

 

og lite ennå som blir levert som aftermarket. (av deler tilsvarende orginalt i hvertfall.

 

305 var jo største motoren i disse bilene fram til 87. (noen ble levert med 350 i 86 også, men disse er forholdsvis skjeldne, og omdiskutert)

 

hvor mye hester den har kommer an på hva som sitter på toppen av motorblokka. for å kunne skjekke, ta en kikk på RPO sheet'en, den skal være under lokket på "hanskerommet", og se om du finner motorkodene. eventuelt ta en kikk under panseret, kommer an på hvor mye du kan om motor.

 

av 305'ene så har du tre versjoner. dette året

LG4 på 150 hester (4 ports gasser)

LU5 på 175 med crossfire injection (har ikke hatt en selv, men har rykte på seg for å være en trøblete motor)

L69 på 190 hester (4 ports gasser, high output)

 

detaljerte lister og mere info kan finnes på thirdgen.org.

her er link til siden for 83 modellen.

camaro 1983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bare bare å se i hanskerommet, da bilen står i haugesund.. og jeg bor i skien! hehe

 

men takk for svarene :)

 

er det lett å få tak i trim deler til uansett motor eller?? (og nei, har ikke mye peil på motor eller hvordan å skur på disse.. men man lærer jo så lenge man lever :P hehe)

 

forresten, skal du til stevneplassen i morgen? om ja, dra med deg camaroen din da.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. litt mere klønete å se i hanskerommet da ja, men det går jo an å spørre karen, om han veit hvaslags innsprut/gasser det sitter på bilen.

 

ellers veldig morsomme biler å kjøre rundt i.

 

når det gjelder trimmdeler så finnes de, ja. utvalget er betraktelig større til 350 enn 305, (forskjellig størrelse på diameteren i sylindrene), men det er utvalg til begge motorer

 

regner med at det er denne bilen du ser på, og med mindre de har byttet front så er dette fronten til en sport coupe eller berlinetta modell

 

dette betyr at den eneste 305 motoren som du kunne få levert til denne bilen er LG4 på 150 hester. gudene veit om det fremdeles er dette som sitter der eller om front/annet har vært byttet med årene, men det er heller skjelden at noen bygger om en z28 til en sport coupe. (men kan naturligvis ha skjedd.)

 

gir deg litt mere info i hvertfall (forutsatt at det var riktig bilannonse jeg fant, men jeg antat at det ikke er så mange 83 camaroer til salgs i haugesund akkurat nå.

 

 

skulle gjerne dratt meg bortom Skien men er på en liten tur til tvedestrand denne helgen, så tviler litt på at jeg får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... t-tak er en blanda glede på disse bilene gitt. Digg om sommeren, og ser bra ut, men lekker fort (pakningsløsningen fra fabrikk er ikke den beste, for å si det mildt) og tar veldig mye stivhet ut av chassiet. Skal man ha en disse bilene for å kjøre hardt med, så er t-tak noe man definitivt ikke har lyst på.

 

alt ettersom bruksområde.

 

(og av en eller annen grunn så fjærner folk t-tak baggen fra disse bilene.. Har aldri skjønt meg på det.. Så langt har jeg måttet skaffe denne til veie for begge camaroene jeg har hatt. Man får jo ikke brukt taket uten, er jo ikke noe sted å legge det..)

 

men ikke dumt å få dratt noen flere av disse bilene nedover hit.. er noen i området veit jeg, men det er aldri vondt med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det.. :)

dette blir jo min første amcar om jeg får den.. skulle gjerne hvert min andre eller 3.e.. hehe!

men men.. er gla jeg i heletatt (og endelig) får meg en.. hehe

 

men om denne blir min, så må jeg gjøre noe med fargen.. vil gjerne ha den 2 delt.. hvitt på toppen, og en eller annen farge i bunn.. men vet ikke helt hva som passer sammen.. hehe!

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv så har jeg hatt en hvit en, og den blåe jeg har nå, med hvite striper..

 

den første var hvit med svarte detaljer. Svarte lyktebrønner (z28), med t-tak, og de små svarte louversene på panseret. Og da er det egentlig nok til å bryte opp det helt hvite..

 

Men blir fort litt værre på din da det ikke er så mange detaljer som bryter opp naturlig.

 

har egentlig ikke noen veldig bra forslag på stående fot for å være ærlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, finner vel ut av noe når/om den tid kommer.. hehe :)

tenkte å se om man fikk tak i et panser med riller da.. syns de ser rimelig bra ut..

og evt dekaler på siden, om det ikke blir lakket om da..

 

tenkte noe i form av den gull og lilla camaroen som har hvert avbilet her før.. (om du tenker etter vet du sikkert hvem jeg mener)

men "min" blir da hvit på toppen og hva ever farge fra "kanten" og ned..

enten delt opp av en annen farge, eller la det gå over med enten noe flamme lignende, eller rett og slett fade over.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange fine farger å få som kler disse veldig godt. men anbefaler en farge du selv synes er fin. og heller få noen til å lagge den fargen på for deg i photoshop. dette for att du ikke skal bli skuffet.

 

vet dette.. hehe

derfor jeg lurer på om det er noen som har en god ide eller ikke.. hehe

klarer lissom ikke å bestemme meg selv..

men om noen her melder seg frivillig til å PS`e noen bilder med hvit topp og annen farge i nedover, så post gjerne bilder (ikke at jeg tror så mange melder seg.. har en lei tendens til å ikke ville være til hjelp mange folk her inne :P hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår