n0stra Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Har gått over en MX-5 igår. Bilen var sterkt oksidert og hadde vært utsatt for vær og vind av forrige eier. Nåværende eier hadde tenkt å gi opp hele bilen etter å ha prøvd diverse midler med filler og farge som jo ikke varte særlig lenge og heller ikke så særlig bra ut. Lakkens stand var egentlig ikke så ille, hvit var den ja, men ripene var ikke ekstremt dype selv om det var mange av de. Midler brukt: Meguiars NXT shampoo Meguairs Wash mitt Meguiars Waffle og Super suede drying cloth Meguiars Plastx Meguiars Mirror Glaze M80 Meguiars Mirror Glaze M85 Meguiars NXT Tech Wax Meguiars 1500 grit våtsandspapir Meguiars High Gloss dekkfornyer Meguiars Trim Detailer Liten ullpad koblet på drill Liten polishpad koblet på drill Gritguard Bildene underveis ligger vedlagt. Bilen ble vasket ned med NXT shampoo og wash mitt, tørket av med super suede og waffle, alt fra meguiars. Brukte stor bøtte med gritguard og egen bøtte for skylling. Gikk kun over med clay nede på sidene og bak, tydelig at bilen ikke har vært brukt på vintern. Lyktene ble tapet av samt det meste av plast og krom. Brukte 1500 grit våtsandspapir på baklyktene som var helt matte, orginale 16 år gamle lykter, trenger jeg si mer. Så liten ullpad på backingplate koblet på drill med M85 diamond cut rubbing og til slutt polishpad på drill med plastx. Ble strøkent resultat, så ut som nytt. Se refleksen i lyktene på bildene vedlagt Tapet av et område på høyre bakskjerm og bagasjelokket, gikk over et par ganger med M80, polish pad, justering på 5 på DA maskinen og tok av for å se resultatet. For å si det slik, øya på folk holdt på å dette ut. Spørsmålene gikk i "hvilken fargetilsetning er det i det der stoffet da?" og "dæven, heavy rubbing eller?". Bilen sugde til seg polishen, helt sykt. Brukte 4 ganger så mye som vanlig. Single stage rød lakk var gøy å jobbe med men tok tid. Den gule padden ble helt rød, se vedlagt bilde. Gikk så over en gang til og fikk bort det meste av riper som ikke krever våtsandssliping eller rotary. Konkluderte at dette var bra nok og gikk over resten av bilen med dette. Fronten var litt matt dog og ble ikke like bra som det meste ellers av bilen. La så på NXT tech wax med beige finishing pad, lot det ligge en time og polerte av voksen med mikrofiberhette over rød rubbingpute med DA maskina. Gikk til slutt over dekka med High gloss og plastdetaljer med Trim Detailer. Ble pent og naturlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiar`s Fan Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Fy faen det der ble nice :D Grattis med flott resultat :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 bra resultat. ;) Skulle tatt helhets bildet av bilen før du begynte med å arbeide på den. Men men, fin ble den etter på! :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Kan du beskrive metodene du bruker for å fjerne riper, litt bedre? F.eks som ullpaden og våtslipepapiret? Er veldig interessert i å lære litt mer om det :) Strøkent resultat! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 :partyon: Gratulerer! Ble pent det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Ble bra dette. Kanskje jeg skal prøve det på min røde 245. Hva kostet alt dette egentlig? Sånn ca? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 bestiller du det fra USA så blir det en god del billigere, kjøper du det i Norge fra bil extra butikker så blir det ja, en god del dyrere. Fra usa, ca 600kr + moms og frakt. fra norge, aner jeg ikke... Men regner med over 1500kr. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Rakk ikke å ta så mye bilder av bilen før jeg gikk over den, var eieren som tok det meste av bildene. Skal se om han har flere bilder fra tidligere som jeg kan legge ut. Takk for tilbakemeldingene. Obs: det er kun lyktene jeg brukte våtsandspapir og ullpad på. Har kjøpt meg DeWalt rotary nå med ullpad blandt annet som jeg skal prøve på no skikkelig jævlige prosjekter. Stay tuned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Prøvde noen rester av meguairs lakkrens på en rød fiat dama hadde for litt over et år siden, ble stor forskjell. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 dette så jo kjempe bra ut. tenker det var en fornøyd eier i gården der ja. er det en opel monza jeg skimter i bakgrunnen ? Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Kjempe jobb nOstra, Hva brukte du av polish på lyktene? Har wolfgang plastic restorer selv, som tar bra, men uten slipepapir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 jeg ville helle romlakkert. blitt LITT dyrere.. mindre jobb og penere hadde dte blitt om du lakkerte! Den bilen din ser fin ut nå.. men bare vent om 3mnd igjen eller etter at det har regnet i 2 uker.. Da er du pån igjen Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 jeg ville helle romlakkert. blitt LITT dyrere.. mindre jobb og penere hadde dte blitt om du lakkerte! Den bilen din ser fin ut nå.. men bare vent om 3mnd igjen eller etter at det har regnet i 2 uker.. Da er du pån igjen Tydelig at du ikke har interesse av å lese før du uttaler deg så jeg får bare gå utifra at du er uvitende. Blir litt irritert siden slik vranglære som du sprer uten et fnugg av innsikt lurer andre. Men slik er det jo desverre overalt. Folk som mener vaskemaskiner ikke er farlige, svamper er det fineste på jord, at vedlikehold er bare tull og bortkastede penger. 1. dette er ikke min bil, dette står klart og tydelig 2. absolut ikke noe problem med å få fargen til å holde seg i 3 måneder. kun fordi du selv har brukt varierende produkter som inneholder filler og farge som forsvinner betyr ikke dette at andre gjør det. 3. lakkering 20-30 000 kroner, innkjøp av bilpleie for å gjøre det selv 1-3000 kroner (avhengig av maskin eller ikek), å leie inn noen til å gjøre det 1500-2000 kroner. 5-10 ganger prisforhøyelse er ikke hva jeg kaller "litt". Hvis du er såpass rik, good for you. 4. denne jobben tok ca 4-5 timer. Lakkjobb....? Det tar MYE mer. Så hvor du får for deg at lakkering tar mindre tid fatter jeg ikke, jeg viser igjen til at du mest sannsynlig er uvitende. 5. Jeg har nå holdt på med disse produktene i over 2 år, merkelig da at problemene du prater om ikke har dukket opp? Får vel bare igjen vise til......uvitende. Du er kanskje en av de som tror at nylakkerte biler ikke krever vedlikehold? Så som de bruker å si i usa, "go piss up someones elses tree" ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Kjempe jobb nOstra, Hva brukte du av polish på lyktene? Har wolfgang plastic restorer selv, som tar bra, men uten slipepapir. Brukt våtsand, så ull med M85 og til slutt polishpad med plastx (står faktisk lengre opp) ;) Grunnen til at jeg gjør det er fordi det da blir et helt strøkent resultat, som nytt. Har forsøkt litt av hvert og man kan jo få til like godt resultat med kun plastx, men da tar det jo himla mye lengre tid også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Curb Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Et flott stykke arbeid nOstra :thumb Siter http://www.oljalyn.com/slauk / www.98super.no / http://www.slauk.deviantart.com FOTO AV DIN BIL? Send meg en PM/ Mail, så gjør vi kanskje en avtale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg