Gå til innhold

Extreme makeover - oksidert rød MX-5

Ranger emnet

n0stra

Anbefalte innlegg

ja så det nå, sorry.

De baklyktene ble som nye igjen.

Røde biler (m/flere) har en tendens til å oxidere uansett, så det trengs jo som med så mye annet litt pleie.

En nylakkert rød bil vil jo også oxidere etter en stund, og gjør du en god grunnjobb mht polering/rubbing på rød bil så holder det seg bra. om du driter i bilen de neste 2 åra, blir det sef oxidert igjen.

Desverre alt for mange som surrer rund med en grønn boks med polish og polergarn, da skjønner jeg også at det er tragisk å polere bil.

I Norge er det litt for mange "kjerringråd" mht bilpleie etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ingenting å beklage for :) Er jo en lang tråd. Takk for skryt, var gøy å se resultatet til slutt iallefall. Eieren måtte ut og kjøre med en gang jeg var ferdig ;)

Alt blir skadet om det ikke vedlikeholdes som du sier, lakk vokser ikke ut på nytt desverre. Enkelte farger vises det mer på enn andre.

Lykter er noe jeg har blitt mer og mer glad i å fixe på. Bilen blir en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra jobb der Nostra...

Slike biler er kjei jobb, men alltid like morro.

Skal man ha et holbart resultat på en slik bil, sverger jeg faktsik til ullpadden, så jeg er sikker på at jeg får unna alt av "død" lakk, så resultatet holder seg..

Man kan faktsik klare å få et bra resultat bare ved å gni inn M07 og feite opp lakken igjen, men som mange veit, så holder ikke dette lenge!

Men Nostra, utfra padden din så har du nok fjerna det som var av døde piggmenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benyttet akkurat MG83 + gul megs pad og rotary på en oxidert rød bil (halve panseret og skjerm), ble bra det også.

Denne bilen står ute 24/7 så det er en "test" for å se hvordan den er om noen månder.

Skal ta andre halve i morgen, så før se om jeg tar med ull pad da.

Når du renser nOstra, polerer du da helt til paden ikke tar til seg mer farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste opererer jeg med at sålenge jeg får et resultat så kan jeg fortsette å bruke den, padden suger det virkelig i seg og det hadde gått gjennom halvparten av padden til slutt. Nå er jo dette en ganske liten bil uten tak, måtte nok kanskje ha brukt en pad til på en større bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider