Gå til innhold

Hvor kjøpe ekstern trykktank til kompressor?

Ranger emnet

MorganX

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen der ute som vet om det er noen som selger eksterne lufttanker som jeg kan ha i tilegg til den jeg har på kompressoren min?

Den må være på min 50 liter,helst 100 liter.

Hvis ingen vet må jeg vel til med en gammel varmtvanns breder som lufttank men vil helst ikke det.

Mvh.

Morgan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønner seg nok å bytte ut den du har med en større en, får kurante brukte kompressorer for 5000,-

tror biltema eller claes ohlsson har eksterne tanker/reservetanker til kompressorer, men ser ikke for meg, hvis du har en liten kompressor, at motoren klarer å fylle tanken skikkelig med tilfredsstillende trykk. så selg heller den du har og kjøp en større en enn å grusmekk sammen noe, det er helt sikkert ikke holdbart, og kan være farlig, siden vi snakker om 8 bars trykk. tviler også på at en varmtvannsbeholder vil klare trykket, og eksploderer den, stiller du dårlig når det suser stålbiter rundt deg.

alle store leverandører av proffkompressorer selger eksterne tanker, men de er nok på 500 ltr og oppover. og koster like mye som en kurant, brukt, stor kompressor.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg hva som skjer når en tank, som ikke er godkjent for trykkluft, eksploderer med en kraft på hele 2,5 tonn (hvis du kjører med 2 bar i en tank med diameter på 40 cm og lengde 100cm).

Det blir et smell uten like, og er du eller andre i nærheten så går det liv tapt. Det er derfor du ikke bør bruke en varmtvannsbereder til trykk.

Hvis du absolutt vil bruke den, så bør du i det minste trykkluftteste den med å fylle den helt opp med vann, så tilføre trykkluft for å se om tanken revner ved maks antall bar.

Og dette var kun ved 2 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kompressoren jeg har nå har 2 cylindre i en V og den klarer å gi 317 liter fritt avgitt i minuttet ved 9 bar.Men den har bare en tank på 24 liter,og det er litt lite. Det er en sånn kompressor som står på en sekketralle. Den er av meket RACE fra Tools og kostet 6500,- så jeg kunne tenke meg å beholde den. Det er 2 utak på den så har hørt det går an å sette på en ekstern tank.

Det at jeg tenkte på en varmtvanns breder er at de skal tåle ett trykk på 10 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...