Gå til innhold

hvordan koble opp relè

Ranger emnet

smalltowngangster

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har nå planer om å gjemme mine to forsterkere.

de vil da få litt lite luft å jobbe med, så jeg tenkte å installere to vifter på hver amp. en som blåser og en som suger..

i tilegg skal skal jeg ha en svak noenwire som lyser opp litt..

dette vil vel bli litt i meste laget for remote utgangen å spilleren min? så da er planen ett rele.

noen som kan forklare meg hvordan dette skal kobles?

må jeg bruke ett av de orginale plasseringene til rele i sikringsboksen?

eller bør/kan jeg bare ordne meg en ny fordelingsblokk (som jeg sikrer) med ledninger rett til batteriet og bakover?

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se i "gamle tråder/prosjekter" mye forkjellige som er blitt tatt opp før... men siden min prosjekt ikke var så interesant har jeg ikke gidde å forsette med elektronikk bitten, demping, moding eller signal kabler heller... alacocaina

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha.. der fant jeg det jeg trengte + mye annen nyttig informasjon..

personlig synes jeg du burde fortsatt tråden. veldig få tråder med så god forklaring på elektronikken som er i sving når man kobler anlegg.

jeg, og sikkert mange andre hadde satt stor pris på om du kunne forklart litt nærmere om demping, resonanser o.l

en ting som jeg ikke fant i tråden din, er om dette releet MÅ rett i sikringsboksen, eller om jeg kan ungå dette. har dessverre lite erfaring med strøm.

mvh

marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ sikre strømmen som skal forsyne "remote" ut eller inn på releene, men hvor du skal plassere den er mest en praktisk sak... da det kan være enklere å plassere den i nærheten av forsterkere/processorer/extra utstyr. Plusen henter du fra samme sted som du henter til forsterkere feks, men som sagt husk å sikre den kablen ;)

SQ prosjektet ja, har hundrevis av bilder men flere momenter men som sagt da den falt bort ble lite motiverende men skal prøve å gjøre hele greie ferdig ved anledning, har andre biler med hele prossesen i bilder, -fikk full poeng i lydbilde med Stratusen forresten ;) men mange baller i luften for tiden... :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strømmen blir selvfølgelig sikret ja.. har ikke lyst på smelta interiør..

da drar jeg bare strøm bakover og kobler opp ett relè med holder bak ett deksel i bagasjen..

tror ikke jeg skal stjele noe strøm fra noe sted.. planen er å bli med på EMMA og da må sånt være i orden...

har du forresten Morel i bilen enda Matador?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men bare i Sierran (kone bilen). I Stratus går på Amega, Magnat og MTX med Phoenix Gold MS serien. Men når jeg får tid blir "pure Passiv" i den... ;) muligens med Morel elementer hele veien og en PG MS-2125 med Pioneer head unit, men som sagt: bare jeg får tid... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ok. da har jeg gått til innkjøp av rele sikringer og kabel. tenkte bare å forsikre meg meg om at jeg gjør dette riktig.

følger beskrivelsene til matador, så da blir nok det bra, men jeg lurer på en ting:

kan jeg koble på alt jeg skal ha på samme utgangen på releet?

jeg skal ha 4 vifter, minst ett led lys og remote til to forsterkere. releet skal tåle 30 ampere fikk jeg forklart!?

eller må jeg koble opp flere releer for å få alt dette til å fungere sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider