Gå til innhold

her står jeg med girkassehavari (update) Nå også bakaksling havari.

Ranger emnet

turbo242

Anbefalte innlegg

Bilde1005.jpg

Her står jeg med 242`en etter ca 10min pen kjøring på rundt 0.55 - 0.6bar i trykk M45en takka pent for seg etter et rolig pådragut av en sving på 3gir.

Er det noen på dette forum som kan montere sammen ei getrag kasse som jeg har liggende i deler, så slipper jeg mer tull med gir ras.

Kan legge til at dette er girkasse ras nr 2 på kun kort tid.. i følge bremsepapir har jeg ca 280nm ved 0.6 bar

Er M46 kassene som satt på 740 turbo noe forsterket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mest holdbare kassa er m45, m46p som satt på turbobilene er med alu hus. Det gir seg og en kløpper tenna. Men hvis en setter overdrive og utgående aksel fra ei sånn kasse over på ei gammal m45 eller m46 kasse med stål hus (røtt) så holder det hvertfall litt lengre. Må ha høyere oljetrykk også tror jeg...

Åssen getrag har du liggende a?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest holdbare kassa er m45, m46p som satt på turbobilene er med alu hus. Det gir seg og en kløpper tenna. Men hvis en setter overdrive og utgående aksel fra ei sånn kasse over på ei gammal m45 eller m46 kasse med stål hus (røtt) så holder det hvertfall litt lengre. Må ha høyere oljetrykk også tror jeg...

Åssen getrag har du liggende a?

Bare på 5. gir du trenger høyere oljetrykk så det ikke slurer, har ikke noe for seg ellers.. spinner ikke på overdriven lell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Getrag 262CR kasse, er litt ittiterende å ikke ha overgir når man skal ligge å kjøre i 80-100kmt.

Er litt funny at du har klart å tatt knekken på en M45 kasse så snart. Jeg kjørte med min fra Juli 06 til Januar 07. Da kjørte jeg 3 måneder med 0.5bar og så hadde jeg 1.1 resten. Tok ikke kvelden den... Bytta den før den røk og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Getrag 262CR kasse, er litt ittiterende å ikke ha overgir når man skal ligge å kjøre i 80-100kmt.

Er litt funny at du har klart å tatt knekken på en M45 kasse så snart. Jeg kjørte med min fra Juli 06 til Januar 07. Da kjørte jeg 3 måneder med 0.5bar og så hadde jeg 1.1 resten. Tok ikke kvelden den... Bytta den før den røk og

hehe kan ikke du sende den m45en nedover hit da???:D veit ta fan jeg sikkert bare kassene som har vært drit dårlige. har fått ny olje begge gangene jeg har skifta tilogmed. Du veit ikke om noen som sitter på sprengskisser eller monterings anvisninger av getrag 262cr???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kan ikke du sende den m45en nedover hit da???:D veit ta fan jeg sikkert bare kassene som har vært drit dårlige. har fått ny olje begge gangene jeg har skifta tilogmed. Du veit ikke om noen som sitter på sprengskisser eller monterings anvisninger av getrag 262cr???

Sitter med kunnskapen inne i det lille hodet mitt...hehe

Det er ikke så grådig vanskelig. Ta kassene å legg dem på sida av hverandre og tenk fine tanker og onde tanker om at:

"Den skal passe like godt som DEN!"

Så måler du og drikker litt kaffe (cola i mitt tilfelle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med kunnskapen inne i det lille hodet mitt...hehe

Det er ikke så grådig vanskelig. Ta kassene å legg dem på sida av hverandre og tenk fine tanker og onde tanker om at:

"Den skal passe like godt som DEN!"

Så måler du og drikker litt kaffe (cola i mitt tilfelle)

joda å modde den inn i bilen er greit, MEN... kassa ligger i småbiter i en pappeske.. og jeg har aldri satt mine ben i en girkasse... men får håpe noen forbarmer seg over meg snart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider