krbarstad Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 har en b23e motor me 405topp å k-kam ståanes å så har æ planer om å ha den som suge motor men ønske å få ut litt mere effekt en orginalt, ikke nå ekstrem power men sånn innen rimelighetens grenser, den skal ikke turbokonverteres så treng ikke forslag om d. hovedsaken er at motoren går uten noe feil å at den kanskje har litt mere futt enn orginalt. har vurdert planing å porting av topp å så justerbart kam-drev. har lh2.4 sprut i bilen for øyeblikket men vurderer også doble weber eller nå lignende. hvis noen har noe tips å kom med så tar æ hjertelig imot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Sett på h-kam, bor den opp til maks boring og planslip både blokk og topp... da nærmer du deg 170 hk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Er H-kam bedre enn T-kam? Hvis du ikke skal legge så mye penger i det, ville jeg ha gått for sliping/porting/overhaling av topp, 2 doble 45 webere og grenrør/eff.anlegg.. Da er du vel en god del høyere effektmessig enn orginalt, og ikke koster det så altfor mye heller.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Ja en h kam er mye bedre en t kam, h kam er vass og t kam er slapp... Grenrør er greit... Porting og gassere er dyrt... men klart det kan gi deg effekt, men en innsprut motor går billigre... Det oppsettet jeg nevnte er vanlig i volvo orginal og er et velprøvd og greit oppsett. Men Alt i alt så er dette en dyr motor og trimme kontra en 230ft... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Du har ikke noen specs på H-kam kontra T-kam? Hvilke motorer hvilke kammer sitter i osv.. Sorry for OT. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Modell Lyftin Lyftut Durin Dur ut Overlap lobcin lobcut M 9,5 10,5 232 0bt-52ab 230 44bb-6at 6 116 109 L 9,8 9,8 233 14br-38ab 233 46bb-6,5at 20 102 112 Y 10,35 10,35 232 11bt-41ab 232 41bb-11at 22 105 105 T 9,94 9,9 225 9bt-36ab 218 39bb-0at 9 103,5 109,5 X 10,65 10,65 236 14bt-42ab 236 46bb-10at 24 104 108 VX 11,37 10,65 245 12bt-52ab 236 50bb-6at 18,5 110 112 A 10,5 10,5 241 14bt-45ab 240 50bb-10at 27 104 110 B 10,6 10,6 244 23bt-40ab 245 44bb-20at 44 99 102 V 11,37 11,37 245 15bt-49ab 245 53bb-11at 23 107 111 D 11,2 11,2 253 19bt-54ab 253 58bb-16at 35 107 111 K 11,95 11,95 253 22bt-50ab 250 61bb-9at 31,5 104 116 H 12 11,5 258 27bt-51ab 254 57bb-17at 44 102 110 Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 H og K er jo heeelt i andre sjiktet enn T og M.. helt annen karakteristikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 A-kam da? hvordan er den i forhold til H og K? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 på en måte en mellomting mellom H/K og T/M.. ikke sikker på åsen den oppfører seg i suge motorer, men helt kurant i turbobiler.. kjører selv med A kam, justert et par grader med kamdrev.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 A Kam leverer ca 116 hk i 2,3 l sug std Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Som nevnt tidligere så er en K eller H kam + planing og porting og anbefale, og et grenrör og störe eksos. Dette vil hjelpe en god del! Regner med at du ikke er interesert i noe mere som fks. dobble gasser´, og borring? Det koster fort noen kroner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Ken Karijord, du vet ikke hvor mange hester man vil få i en orginal b23a med en T-kam? Evt T-kam og 2stk SU-gassere.. Sorry OT. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 finns noen billige gassere hos kg, og et rimelig grenrør, med litt hjemmeporting og litt småtteri som filter og bedre bensinpumpe, er man langt på vei mot 180 hk. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 noen som veit hvor mye man kan hente ut før originalpompene på en b230E ikke henger med lenger? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Med det orginale innsprutet uten porting av topp, med h kam, og orginal manifoild levere denne motoren 168 hk!! Da er veiv og råder balansert, noe høvla topp og blokk,samt max orginal overdim... Om du porter toppen og setter på et grenrør så tipper jeg du fint greier 180 hk... syns det er tull og sette på gassere... mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.