Gå til innhold

b23e sugemotor power

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

har en b23e motor me 405topp å k-kam ståanes å så har æ planer om å ha den som suge motor men ønske å få ut litt mere effekt en orginalt, ikke nå ekstrem power men sånn innen rimelighetens grenser, den skal ikke turbokonverteres så treng ikke forslag om d. hovedsaken er at motoren går uten noe feil å at den kanskje har litt mere futt enn orginalt. har vurdert planing å porting av topp å så justerbart kam-drev.

har lh2.4 sprut i bilen for øyeblikket men vurderer også doble weber eller nå lignende. hvis noen har noe tips å kom med så tar æ hjertelig imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er H-kam bedre enn T-kam? Hvis du ikke skal legge så mye penger i det, ville jeg ha gått for sliping/porting/overhaling av topp, 2 doble 45 webere og grenrør/eff.anlegg.. Da er du vel en god del høyere effektmessig enn orginalt, og ikke koster det så altfor mye heller.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en h kam er mye bedre en t kam, h kam er vass og t kam er slapp... Grenrør er greit... Porting og gassere er dyrt... men klart det kan gi deg effekt, men en innsprut motor går billigre... Det oppsettet jeg nevnte er vanlig i volvo orginal og er et velprøvd og greit oppsett. Men Alt i alt så er dette en dyr motor og trimme kontra en 230ft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modell Lyftin Lyftut Durin Dur ut Overlap lobcin lobcut

 

 

M 9,5 10,5 232 0bt-52ab 230 44bb-6at 6 116 109

 

L 9,8 9,8 233 14br-38ab 233 46bb-6,5at 20 102 112

 

Y 10,35 10,35 232 11bt-41ab 232 41bb-11at 22 105 105

 

T 9,94 9,9 225 9bt-36ab 218 39bb-0at 9 103,5 109,5

 

X 10,65 10,65 236 14bt-42ab 236 46bb-10at 24 104 108

 

VX 11,37 10,65 245 12bt-52ab 236 50bb-6at 18,5 110 112

 

A 10,5 10,5 241 14bt-45ab 240 50bb-10at 27 104 110

 

B 10,6 10,6 244 23bt-40ab 245 44bb-20at 44 99 102

 

V 11,37 11,37 245 15bt-49ab 245 53bb-11at 23 107 111

 

D 11,2 11,2 253 19bt-54ab 253 58bb-16at 35 107 111

 

K 11,95 11,95 253 22bt-50ab 250 61bb-9at 31,5 104 116

 

H 12 11,5 258 27bt-51ab 254 57bb-17at 44 102 110

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det orginale innsprutet uten porting av topp, med h kam, og orginal manifoild levere denne motoren 168 hk!! Da er veiv og råder balansert, noe høvla topp og blokk,samt max orginal overdim... Om du porter toppen og setter på et grenrør så tipper jeg du fint greier 180 hk... syns det er tull og sette på gassere... mvh stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår