Gå til innhold

Skal overføre penger til utlandet, hjelp??

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Har handlet noen deler på ebay, i tyskland. Kjøperen bruker IBAN-nummer osv som betalingsmåte.

Jeg skal da betale ved hjelp av et IBAN nummer, og et BIC nummer? Har sånne greier o nettbanken, men fatter ingenting av det.

I tillegg står det at jeg må ha mottakerens navn, etternavn, postadresse og postnummer og poststed?

Noen som kan hjelpe???

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger IBAN nummer og SWIFT koden hans, det får han om han ringer banken.

I tilleg til det, så trenger du konto nr, navn og adresse.

Sendte til ein luring i Sverige i forgje veke. :)

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger bare navnet hans i tillegg. Har de gangene jeg har overført brukt bankens adresse som adresse på den jeg skal overføre til. Det funker fint. Jeg bruker Storebrand. Storebrand og Skandiabanken er gratis på overføringer til utlandet om du legger inn selv.

en kjekk side her

SWIFT - Home

Her kan du finne bic om du vet navnet på banken, eller adressen til banken om du har bic.

Mange tyske banker har også muligheten til å "regne ut" IBAN om du har kontonummeret til den tyske mottakeren.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør/må ha navn og adresse til mottaker. Det er en sikring mot at ikke hvem som helst kan sette inn penger til hvem som helst i hele verden. Det er også en sikring slik at om du overfører feil, så går ikke pengene inn på feil konto. De stoppes før de kommer så langt.

Mange nettbanker krever både navn og adresse til mottaker, og navn og adresse til mottakers bank. Deretter valuta, SWIFT(BIC) og IBAN for de landene som har IBAN. Utenlandsbetaling tar normalt 2-8 virkedager om du ikke velger hasteoverføring

Edit: La til litt info

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider