Jobbe Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Da har jeg funnet meg en FK motor som jeg skal slenge ned i 940'en min (endelig). Men hadde mest lyst på FT da.Så får jeg høre at eneste forskjellen er Waste Gate fjæra? Er det ikke foskjellig kompresjon også? Og underspyling på FT? Vil det være mye jobb å bygge om til FT? Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Wastegateklokka er forskjellig. Det er det eneste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Er det eneste forskjell uansett årsmodell på de forskjellige motorene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Ja det lurer jeg også veldig på =P Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 95- er vel lik med unntak av fjær i actuator Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 underspyling på ft fra 93 og oppver om jeg ikke husker feil. på fk kan du ikke justere turbotrykket med akumulatoren, men skift til et fra ft så har du ft motor;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 men er vell underspyling på fk fra 95 og oppover? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Er underspyling fra 93 og oppover. Kjennetegn er en L på merket på register-reims dekslet, og runde tagger på register-reima. på fk kan du ikke justere turbotrykket med akumulatoren, men skift til et fra ft så har du ft motor ;) Det skrives "Wastegate Aktuator". Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Oki,takker for svar.Men jeg kan vel ta ut en del hester av FK'en? Med en del mener jeg ikke MYE åver 200hk =P Har jo som tidligere nevt 230FB med ca 130 hester der 100 av dem virker som er borte =P Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Oki,takker for svar.Men jeg kan vel ta ut en del hester av FK'en? Med en del mener jeg ikke MYE åver 200hk =P Har jo som tidligere nevt 230FB med ca 130 hester der 100 av dem virker som er borte =P Kan dra ut mye mere en det den orginale turboen og dyser osv er kar om... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Høres bra ut =) Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Ved riktig oppsett trenger du ikke røre imaten i Fk/ft-blokk med underspyling før nærmere 400hk. Bør bytte kam dog, da t-kammen er relativt sløv med sin 212grader, men gir en skog av dreiemoment da :) Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Ved riktig oppsett trenger du ikke røre imaten i Fk/ft-blokk med underspyling før nærmere 400hk. Bør bytte kam dog, da t-kammen er relativt sløv med sin 212grader, men gir en skog av dreiemoment da :) Men tror ikke det er underspyling på den FK'en jeg skal kjøpe.(?) Vet strengt tatt veldig lite om hva det er godt for også,kjempe greit om noen tar seg tid til å forklare det :) Men 400hk? :O Tror jeg greier meg en go stund me 200 =) Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 ft vs fk=like gjelder kun de nyeste.Meget viktig å få med seg. Ft kom jo i 88 og den utgaven er en "rassmotor" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Men tror ikke det er underspyling på den FK'en jeg skal kjøpe.(?)Vet strengt tatt veldig lite om hva det er godt for også,kjempe greit om noen tar seg tid til å forklare det :) Men 400hk? :O Tror jeg greier meg en go stund me 200 =) fk finnes ikke uten underspyling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.