Gå til innhold

Senking av van

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

dette er fullt mulig. jeg har ikke gjort dette selv på en van men slik jeg husker det kan du kape fjærene frem en ca en tomme, skal du senke mer må du ha senkesett.

jeg har montert et 2" senkesett frem på min pikkis og kapet fjørene 1/2" .

det er vell i stort sett samme opplegg på den som på en van. Bak kan man montere Shackle/Hanger da kan du senke max 4". Jeg har gjort dette på min pikkis 3" frem og 4" bak. Eneste problemet er at man trenger en fjørkompressor og det koster een tusing :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltemakompresoren er for liten til fjærene på en van, de funker fint på volvo :-).

Jeg har kjøpt fra en fyr på nordstrand i oslo husker ikke hva hen heter skal se etter hjemme om jeg kan finne adressen.

Kostet en 1000sing men absolutt nødvendig for å montere standard fjærer. det kan gå å montere uten hvis man har kortere fjærer.

Hvis du er i osloområde så kan du få låne mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltemakompresoren er for liten til fjærene på en van.

Det er de SLETTES IKKE! Jeg har brukt biltema sine fjørkompressorer på min Ford Econoline E350 flere ganger og de er like fine og takler jobben 100% Men bevares, kast gjerne vekk en tusing for min del...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan men de er ikke dimensjonert for dette, de er beregnet til vanlige personbiler,vet ikke hva ford har for noe fjærer (men det er sikkert pusslete greier) men på chvroleter sitter det orntlige saker :-) Det er umulig å få på biltema saken på mine fjærer!

Joda jeg har biltema sakene også de bruker jeg på personbiler med mindre fjærer.

Det kan være farlig å bruke underdimensjonerete fjærkompressor, spesielt når de monteres utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan men de er ikke dimensjonert for dette, de er beregnet til vanlige personbiler,vet ikke hva ford har for noe fjærer (men det er sikkert pusslete greier) men på chvroleter sitter det orntlige saker :-) Det er umulig å få på biltema saken på mine fjærer!

Joda jeg har biltema sakene også de bruker jeg på personbiler med mindre fjærer.

Det kan være farlig å bruke underdimensjonerete fjærkompressor, spesielt når de monteres utvendig.

Ja de er veldig puslete... :hammer

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
dette er fullt mulig. jeg har ikke gjort dette selv på en van men slik jeg husker det kan du kape fjærene frem en ca en tomme, skal du senke mer må du ha senkesett.

jeg har montert et 2" senkesett frem på min pikkis og kapet fjørene 1/2" .

det er vell i stort sett samme opplegg på den som på en van. Bak kan man montere Shackle/Hanger da kan du senke max 4". Jeg har gjort dette på min pikkis 3" frem og 4" bak. Eneste problemet er at man trenger en fjørkompressor og det koster een tusing :-)

På van sitter bladfjærene på en helt annen måte enn på pickup så bak funker ikke pickup varianten du snakker om!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...