Revolvo Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 hei. har en volvo 530 topp som er nyoverhalt, nye stempelringer og toppakning. målte ventilklaringen til 0,20 som skal være mer enn nok til å få komp. men alikevel blir utslaget 0... noen som har ide om hva som kan være galt? takker for svar Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Gjelder det alle sylindrene? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Registeret montert rett som det skal? Samt stempelringer osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 gjelder alle ja og ringene er jeg 99,9 % sikker på er ikke så mangen måter å montere de da Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Med mindre ventilene står pip åpne hele tiden så skulle man jo tro at det burde gi utslag på komptesteverktøyet uansett hvordan du har montert ringene. Har du løftet av toppdekselet for å se at alt er som det skal med kam og ventiler når du snurrer motoren for hånd? Har du prøvd å bruke et annet måleverktøy? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 måleverktøyet funket utmerket på en annen motor... har tatt av toppdeksel ja og målt ventilklaring osv og stilt kammen slik at ventilene skulle være stengt uansett uten å ha på registeret og kinnet motoren da. null komp. er nok i værstefall ventilsetene eller ventilene, men er vel nesten umulig at alle de har blitt frest/slipt feil. fagmannen blant oss mente d var noe rart med toppen min... heheh;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 måleverktøyet funket utmerket på en annen motor... har tatt av toppdeksel ja og målt ventilklaring osv og stilt kammen slik at ventilene skulle være stengt uansett uten å ha på registeret og kinnet motoren da. null komp. er nok i værstefall ventilsetene eller ventilene, men er vel nesten umulig at alle de har blitt frest/slipt feil. fagmannen blant oss mente d var noe rart med toppen min... heheh;) Har du fått vakumtesta ventilene etter at de var slipt? Dette er noe de pleier å gjøre på motorverkstedene for å sjekke at ventilene tetter helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.