Gå til innhold

b20 turbo

Ranger emnet


Hanssen

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring/tips å komme med angående turbo til b20?har en nybygd motor med kg10 kam som i tilegg er portet å høvla(minimalt)..har fått tak i en bra bygget manifoild å en komplett cosworth turbo med waistgate.har i tilegg fått tak i oljecatch tank,oljekjøler el vifte å slike småting.usikker på hvilken forgasser jeg kan bruke.det står på en adapter til webber..ser for meg å lade kanskje 0,5-o,7 eller??skjønner at det ikke blir nå "værsting",men kanskje en små vass amazon som kan få disse bmw gutta:ex_machin med værdens største vinger til å få seg en liten overaskelse :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok lettest å montere insprut.. megasquirt er billig og enkelt.. kan alltids trykktette en weber, su eller stömberg gasser men er ikke lett å justere og få til å gå verken pent, rein eller bra... vil også mest sansynlig bruke MYE bensin...

69`Amazon R - Prosjektet: B5234T5, ZF S5D 320Z, S60R bremser, 1031+++

93´Toyota Corolla E10 1.6 - Bruksbilen.

78´Datsun Sunny B310 140Y. Sommerbilen.

(x) 87`240 - Bruksbilen: Vraket

(x) 78 Escort MK2 RS2000: Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok lettest å montere insprut.. megasquirt er billig og enkelt.. kan alltids trykktette en weber, su eller stömberg gasser men er ikke lett å justere og få til å gå verken pent, rein eller bra... vil også mest sansynlig bruke MYE bensin...

 

må vel prøve å skaffe meg en innsprut topp da....er usikker på gasser selv.har faktisk aldri eksperimentert med det.har hatt mye turbo biler ,men det er av nyere type.cosworth å lignende.forgasser turbo blir vel som å komme til et uland i forhåld:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel prøve å skaffe meg en innsprut topp da....er usikker på gasser selv.har faktisk aldri eksperimentert med det.har hatt mye turbo biler ,men det er av nyere type.cosworth å lignende.forgasser turbo blir vel som å komme til et uland i forhåld:wonder:

 

Har sett endel filmer og sånt av skikkelig bygde gasser turbo motorer, og det er ganske heftig..... en orginal cossie er nokk ikke noe serlig i forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lurer litt på om E toppen øker kompresjonen litt i forhold til A-topp. Toppakningen er tynnere på E-motorer, men tror at selve toppen oxo er med på å øke kompresjonen, noe som ikke bør skje på en turbo motor. Ellers er motoren solid og tåler en god del orginalt. Girkassa bør byttes til 240 hvis du skal ha noe særlig over 180/200hk. Da trenger du Clutch slavesylinder fra 940, B20\M45 Cl.kåpe og litt modding av tunellen. Bruk den tjukke mellomakselen fra 240(de er 100% like lange) Det største problemet med trimming av amazon er bakakselen som ikke liker å bli herja med. Drar lett rundt sporkilen som holder trommelen på plass, så det beste er å bytte til 140/240 aksling med en gang.

 

Her er et par bilder av aktuelle deler.

 

clutch kåpa som passer på 240 kassene. Dette er dessverre litt vanskelig å få tak i da det kun satt på 242L fra 76 og enkelte andre 240 modeller i 75/76.

DSC01172-1.jpg

 

Drivlinja på amazon og 140\240 er like lange, heldigvis

DSC01250.jpg

 

Ombygd tunell (skal fjerne min da jeg droppa trimmeplanene

DSC01343.jpg

 

Trenger oxo spes laget girkasse travers (har en liggende, kan ta bilder av den)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår