martinsen-lyd Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 H,ei har fått tilbudet om ei m90kasse med mellomaksle for 4500,- Tenkte jg skulle kjøpe den men lurer på om det er mye og bygge om for å få den inn i 240 med b234f motoren? Om det går ann og bruke svinghjul og clutch fra 234f sammen med den kasse? Takk for svar tips! Mvh martinsen-lyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 den skal passe den jah...men har hørt at mann må banke inn noe siden m90 kassa er noe bredere enn for eksempel m46. har også hørt at mann må bruke cluch huset fra en m46....men du finner sikkert noe hvis du prøver å søke litt rundt på forumet hær:) Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 jeg har m90 i min bil. det er ikke noe problem. må pusse bort et par tapper oppe på kassa som kan ta i tunnelen ved pådrag. eller så trenger du: bygge om til hydraulisk clutch fordi det er ikke løst clutchhus og det er hydraulisk på 940. også må du bygge ny girtravers med nytt feste, korte inn giroverføringer og bygge om mellomakselen. Vet ikke åssen svinghjul det er på b234 men jeg har det djupe svinghjulet på min med lammel fra diesel og forsterket trykkplate fra pedersen. den funker veldig bra. ville heller ha satset på en getrag 265 fra f.eks bmw og bruke clutchhus fra volvo. det fins jo adapter til det. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 jeg har m90 i min bil. det er ikke noe problem. må pusse bort et par tapper oppe på kassa som kan ta i tunnelen ved pådrag. eller så trenger du: bygge om til hydraulisk clutch fordi det er ikke løst clutchhus og det er hydraulisk på 940. også må du bygge ny girtravers med nytt feste, korte inn giroverføringer og bygge om mellomakselen. Vet ikke åssen svinghjul det er på b234 men jeg har det djupe svinghjulet på min med lammel fra diesel og forsterket trykkplate fra pedersen. den funker veldig bra. ville heller ha satset på en getrag 265 fra f.eks bmw og bruke clutchhus fra volvo. det fins jo adapter til det. har mer lyst på kasse du nevnte!!! men har hørt at man må bygge om festene på motoren pga toppen er større en 8v! derfor jg lurer litt=? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 satt vel vanlig m46/m47 på b234 orginalt.. gjorde det ikke? Isåfall har du svaret ditt der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg