Gå til innhold

m90 kasse på b234f?

Ranger emnet

martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

den skal passe den jah...men har hørt at mann må banke inn noe siden m90 kassa er noe bredere enn for eksempel m46. har også hørt at mann må bruke cluch huset fra en m46....men du finner sikkert noe hvis du prøver å søke litt rundt på forumet hær:)

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har m90 i min bil. det er ikke noe problem. må pusse bort et par tapper oppe på kassa som kan ta i tunnelen ved pådrag. eller så trenger du: bygge om til hydraulisk clutch fordi det er ikke løst clutchhus og det er hydraulisk på 940. også må du bygge ny girtravers med nytt feste, korte inn giroverføringer og bygge om mellomakselen.

Vet ikke åssen svinghjul det er på b234 men jeg har det djupe svinghjulet på min med lammel fra diesel og forsterket trykkplate fra pedersen. den funker veldig bra.

ville heller ha satset på en getrag 265 fra f.eks bmw og bruke clutchhus fra volvo. det fins jo adapter til det.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har m90 i min bil. det er ikke noe problem. må pusse bort et par tapper oppe på kassa som kan ta i tunnelen ved pådrag. eller så trenger du: bygge om til hydraulisk clutch fordi det er ikke løst clutchhus og det er hydraulisk på 940. også må du bygge ny girtravers med nytt feste, korte inn giroverføringer og bygge om mellomakselen.

Vet ikke åssen svinghjul det er på b234 men jeg har det djupe svinghjulet på min med lammel fra diesel og forsterket trykkplate fra pedersen. den funker veldig bra.

ville heller ha satset på en getrag 265 fra f.eks bmw og bruke clutchhus fra volvo. det fins jo adapter til det.

har mer lyst på kasse du nevnte!!! men har hørt at man må bygge om festene på motoren pga toppen er større en 8v! derfor jg lurer litt=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider