Gå til innhold

Forsterkerne mine kobler ut

Ranger emnet

s_P_m

Anbefalte innlegg

Hei Og Hopp

Da har anlegget mitt også pådratt seg ett problem :

Det har seg slik at jeg kan starte opp og spelle fint som tusan når bilen står og går (ikke ruller) Men i visse tilfeller når jeg har bilen på veien og kjører så kobler forsterkerne mine bak ut mister både Sub og Høytalere bak. Har nå gått over disse koblingane fler ganger men jeg finner ikke noe opplagt feil.

det som skjer er at de kobler ut også kan det gå noen secs, så kommer det tilbake igjen av seg selv. Men rett før det kommer tebake så blinker lysa mine en gang så kommer Høytalerne tilbake og deretter sub.

Jeg kjører Også med Kodensator men hvorfor skulle den lage krøll for det? i og med at det har funka helt fint tidligere

Er det noen som har noe peil på hva dette kan være for slags problem? Noen nevnte på for lite strøm. Kan dette være tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om det er et problem inne i forsterkeren, at når du kjører i en liten dumpel eller noe i veien så er det et eller annet som mister kontakten inne i forsterkeren og den skrur seg av og så på igjen(det er derfor det blinker i lysa en gang føre den slår seg på igjen, forsterkeren trekker litt strøm når den skrur seg på)

Jeg ville først ha dobbeltsjekka alle kabler og jordingspunkt og alt det der, og vist det ikke hjelper så hadde jeg bedt en lokal elektriker ta en titt inni forsterkeren... vist ikke andre her har noen andre ideer om hva som kan være problemet...(jeg er ingen proff)

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om det er et problem inne i forsterkeren, at når du kjører i en liten dumpel eller noe i veien så er det et eller annet som mister kontakten inne i forsterkeren og den skrur seg av og så på igjen(det er derfor det blinker i lysa en gang føre den slår seg på igjen, forsterkeren trekker litt strøm når den skrur seg på)

Jeg ville først ha dobbeltsjekka alle kabler og jordingspunkt og alt det der, og vist det ikke hjelper så hadde jeg bedt en lokal elektriker ta en titt inni forsterkeren... vist ikke andre her har noen andre ideer om hva som kan være problemet...(jeg er ingen proff)

Ville ikke gitt forsterkeren min til en elektrikker var jeg han, for de har kunn peiling på stikkontakter, sikkringsskap og den slags (iallefall ut i fra utdannelsen sin) Men er litt rart som det skulle være det for han nevnte her at det var fler enn en forsterker som datt ut, og da har jeg mer tro på et dårlig jordingspungt eller en sliten plusskabel, som det er nevnt oven for.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du samme Remote til forsterkerne? Hadde en gang en amp der det var dårlig kontakt i Remote "inngangen".Da gikk det å spille så lenge jeg sto rolig.

Jepp, Jeg bruker samma remote. Kan prøve og bytte dem om da.. la den gå først inn på Sub forsterkern og så inn på Neste forsterker. Takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider