Gå til innhold

Subbene dunker, men lite basse? (nytt problem)

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

Jeg kobbla opp anlegget i går, etter og ha hatt det ute av bilen en stund. Anlegget består av to sony 12 tommere og en kicker 750.1 monoblokk, som spiller helt greit. Men når jeg fyrte opp anleggt var det noe som ikke låt helt riktig. Subbene dunker, men det veldig lite og lav bass. Jo høyere jeg skrur opp, jo lavere blir bassen og stygger blir lyden fra subbene. Det låt helt fint når jeg demonteret det, så noe må jeg ha kobbla feil. Noen som har en ide om hva jeg kan har gjort feil?

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg vet hva som er feilen! har hatt akkuratt samma problemet, saken er at du har kobla feil på pluss og minus på ene subben, dermed slår den ene subben ut mens den andre slår inn og du får ikke noe trykk.

Så prøv å koble om på pluss og minus på bare den ene subben så skal du nok se at det blir bedre;)

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg vet hva som er feilen! har hatt akkuratt samma problemet, saken er at du har kobla feil på pluss og minus på ene subben, dermed slår den ene subben ut mens den andre slår inn og du får ikke noe trykk.

Så prøv å koble om på pluss og minus på bare den ene subben så skal du nok se at det blir bedre;)

Men da skulle vel bare den ene subben ha spillt dårlig? For det er skillevegg i mellom subbene. Altså 2 rom i kassa...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du får da fasefeil. Bassen blit utjavnet. Bytt om på ene elementet så løser du helt sikkert problemet.

Ett element slår like langt inn som ut

okey...da er sikkert det feilen. For jeg var litt usikker når jeg monteret det ene elementet, da - og + ikke var merka. Men takk for gode svar...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta om minus og pluss på den ene subben i sta, og nå er alt som det skal være. Takker igjen for raskt svar....

Jeg har også et annet problem..Når volumet står på null durer det enda i subbene, og spiller jeg veldig høyt blir bassen veldig uklar. Jeg hadde en tråd om dette tidligere, og fikk da tips om og dra en jordledning fra bak på spillern til minus på forsterkern. duringa ble litt laver etter jeg gjorde det, men den er enda ikke helt borte. Jeg har prøvd tre forskjellige signal kabler og isolert alle kabler godt, så porblemet ligger ikke der. Noen som vet hva som gjør dette?

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta om minus og pluss på den ene subben i sta, og nå er alt som det skal være. Takker igjen for raskt svar....

Jeg har også et annet problem..Når volumet står på null durer det enda i subbene, og spiller jeg veldig høyt blir bassen veldig uklar. Jeg hadde en tråd om dette tidligere, og fikk da tips om og dra en jordledning fra bak på spillern til minus på forsterkern. duringa ble litt laver etter jeg gjorde det, men den er enda ikke helt borte. Jeg har prøvd tre forskjellige signal kabler og isolert alle kabler godt, så porblemet ligger ikke der. Noen som vet hva som gjør dette?

Kan være dynamostøy som kommer til forsterkern igjennom strømkabelen fra batteriet, det kan fjernes lett og elegant ved å koble inn en kondensator som da vil filtrere vekk den støyen:)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider