Gå til innhold

forstilling?

Ranger emnet

MeigSjøl

Anbefalte innlegg

Vet ikke ka BT mene om det kittet, men om et par tre månders tid så kan æ kanskje svare på det..

Æ bestilte noen lignende plate deler fra en plass i tyskland, CAE racing eller no sånnt:

forsterkning4gk.jpg

Så fikk æ en med sveisesertifikat til å sveise dem på, i tillfelle BT heng seg opp i sånne småting. I tilleg så kjøpte æ kraftigere bærekuler fra kadett c 1600, å dem passer bare på A armer fra samme bil (1600 eller større) Så da ringte æ veng å bestilte 2 a armer fra kadett 1600 å pressa bærekulan på plass:

img05128006007pz.jpg

Så tilslutt kjøpte æ 1600 krengestag fra Ebay.de, for den skal visst være litt kraftigere en 1200 staget.

bilde006mediumsv5.jpg

Da skal forstillinga være så godt som identisk med de som ble levert på GTE versjon av kadett c, men med et lite untak: Se bilde nede til venstre:

ORGINAL GTE forstilling:

gteforstillinggu1.jpg

Men det trengs IKKE nevnes, til noen..

Håpe det va litt hjelp i det :)

Et lite tips: Kjøpt 1600 forstilling, trur det blir både billigere og lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, det hjalp myye;)

men har du noen peiling på hvor mye det kostet til deg?

skal se om jeg finner noen 1600 forstilling, det er ikke så lett. men hvis ikke så får jeg kanskje gå for ditt alternativ.

PS: er det noen måte å se om det er en 1600 på bilde? ettersom at jeg ikke kan så mange ord tysk og jeg finner noe på ebay.de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt oppsett kostet rundt 3500.- + frakt

Det vil da si:

Krengestag ca.: 800.-

Forsterkningskitt ca.: 800.-

Nedre a armer fra 1600 ca.: 2000.-

Så kommer bærekuler i tilleg, ligg vel på en ca. 800 for 2 stk (400 per).. Å da e du oppe i over 4000.-++ pluss frakt. Så mitt tips e som nevnt over, finn en 1600 forstilling, DET e det rimeligste alternativ.. Men da får du jo ikke så mye morro på kjøpet, for det va kos å jobbe med forstilliga ;)

Så sist men ikke minst: erfaringa man får med å gjøre sånne ting selv, å kan man da sette en pris på det? :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det å se forskjell mellom 1600 forstilling og 1200 forstilling..

Eneste måten å se forskjell på e vell å se om den har den forsterkninga vist på nederste bilde til venstre av GTE forstillinga, eventuellt en sånn forsterkning som vist på bilde under:

Eller så kan du se på kossn krengestaget e, om den e helt rett, uten den buen på midten., da e det et 1200 krengestag, og mest sannsynlig en 1200 forstilling.. Men vær obs på at man kan bli lurt, hvis selger har montert et 1600 stag på en 1200 forstilling.. Da har man kjøpt katta i sekken, med mindre den va så billig at det hadde lønnes å kjøpe den for krengestaget sin skyld.. Bare krengestaget e trossalt verdt en plass mellom 1000.- til 1500.- (1600 staget altså)...

IMG_0169.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor Holand er. Men sjekket i sverige?

Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad f.eks.

Holand litt for nært bestemt men har gjort om det nå;) det ligger i Lierne kommune og som ligger mot grensa og der jeg bor er det bare 2 mil til grensa.

men takk, jeg får vell holde utkikk etter noe da å håpe på at det dukker opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
har sjekket litt i sverige men har ikke funnet noe, så spurte jeg en som hadde en del Opel deler og han sa det at 1600 versjonen aldri ble solgt i sverige.

Det stemmer, kun levert i 1200, skal du ha det 1600 understellet der må du nok få fra en coupe gte

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hei nå har jeg funnet noe http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=1546cd829c5f40c/shopdata/index.shopscript slik jeg har forstått det så er dette til 1600, hva tror dere?

her er resten av forstillings delene http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=1546cd829c5f40c/shopdata/index.shopscript kan man få til å bygge en helt ny 1600 forstilling? ikke langt ifra ivertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det e de "rette" delene som du har der.. Men du passere nok lett 10 000.- for komplett forstilling med de prisan han operere med.. Kan ikke tru det e no stort problem og finne taki en strøken komplett forstilling i norge heller til den prisen..

Men Ebay har som nevnt tidligere, mene å ha sett opptil flere GTE traversjer og et par komplette 1600 fortillinger den siste tiden.. Men det e jo i tyskland da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider