Gå til innhold

golf 2 turbo diesel lite spørsmål

Ranger emnet


subarualfen

Anbefalte innlegg

ja er en 1,6 golf to hann har ja! Noen som vet hvor langt opp jeg kann stille lade trykket på min golf2 turbo diesel, og da mener jeg slik at det holder Lenge og ikkje ræv kjører topp/topp pakning!

 

Mvh Alf arne H

 

Toppene på ihvertfall AAZ-motoren er kjent for å ryke. det som ryker her er at det sprekker, og at kompresjon blir kjørt ut i kjølevann.

 

I tillegg så må du justere etter på dieselpumpa.

Hvis motoren får for lite diesel i forhold til turbotrykket (luft) så får den for tynn blanding, og den kan ende med å skjære seg.

 

så vær iallfall forsiktig!

 

 

Edit: Selv man kan se små sprekker mellom ventilparene, så er det ikke nødvendigvis der den eventuelle feilen ligger. Dette er nemlig "normalt" på disse toppene.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en slange fra innsug og inn på toppen av dieselpumpa trenger du ikke justere pumpa..

 

Sett på en bleedventil mellom Turboen og Wastegaten, Skru av den slangen som gar inn på pop offen (sitter på innsuget) og blend denne slangen og skru opp trykket. Sett på en måler så du ser hva du lader...

 

Jeg har en GTD motor med den store Turboen (Garrett T3) og lada fint 1.2 bar uten at toppen eller noe røk... Tåler MYE disse motorene siden de har både doble ventilfjører og underspyling. Min tok kvelden etterhvert grunnet 600k km og slitte stempelringer. Kjørte et halvt år med 1.2 og kjørte ifra mye på den tiden. (Passat 3b 110 TDi, Range Rover 4.6 HSE osv) Toppfart 170 km/t men dette siden det ikke var mer turtall igjen. 0-100 på ca 8 sek, kunne vært bedre med en 90 topp siden denne får tidligere Turbotrykk. Med den toppen jeg hadde (86) hadde jeg fullt trykk på ca 3000 rpm...

 

Bare spørre om du trenger noe for jeg har over 3 motorer i deler og drivi mye med det i det siste...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Har bare sett det til rundt 1000 lappen på diverse lugubre nettbutikker før, og det er litt mye for en ventil.. Men 2 eller 3 veis? hva er forskjellen?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en slange fra innsug og inn på toppen av dieselpumpa trenger du ikke justere pumpa..

 

Sett på en bleedventil mellom Turboen og Wastegaten, Skru av den slangen som gar inn på pop offen (sitter på innsuget) og blend denne slangen og skru opp trykket. Sett på en måler så du ser hva du lader...

 

Jeg har en GTD motor med den store Turboen (Garrett T3) og lada fint 1.2 bar uten at toppen eller noe røk... Tåler MYE disse motorene siden de har både doble ventilfjører og underspyling. Min tok kvelden etterhvert grunnet 600k km og slitte stempelringer. Kjørte et halvt år med 1.2 og kjørte ifra mye på den tiden. (Passat 3b 110 TDi, Range Rover 4.6 HSE osv) Toppfart 170 km/t men dette siden det ikke var mer turtall igjen. 0-100 på ca 8 sek, kunne vært bedre med en 90 topp siden denne får tidligere Turbotrykk. Med den toppen jeg hadde (86) hadde jeg fullt trykk på ca 3000 rpm...

 

Bare spørre om du trenger noe for jeg har over 3 motorer i deler og drivi mye med det i det siste...

 

hvordan ser man om det er en garrett T3?

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår