Gå til innhold

Sæther Racing sin Opel Senator 3.0 92- Diverse "Lotus"Omeganator 24v Turbo Coilovers

Ranger emnet

Sæther Racing

Anbefalte innlegg

kun 6 stk regga i norge? Er jo en hel haug av dem herover hvertfall..

Så bilen på skogen ja. Ganske så fet, bare hjulbuene bak var litt "slitne" :p

Vi hadde forresten "camp"'n rett ovafor dere. Der du kikka på den andre Senator 24v'n.. Audi'n min stod ved siden av også :)

Hvis det er noen små deler du trenger så har han en 92 12v delebil stående han som hadde den Senator'n :)..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 560
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så omega´n på rudskogen, hehe.. "Valsa" hjulbuer eller? Feil vei? hehe:D

Det er en Senator ikke en omega. Og Var på Veng i går og kjøpte meg 2 nye hjulbuer i går angry2 Så nå blir det bra snart.

kun 6 stk regga i norge? Er jo en hel haug av dem herover hvertfall..

Så bilen på skogen ja. Ganske så fet, bare hjulbuene bak var litt "slitne" :p

Vi hadde forresten "camp"'n rett ovafor dere. Der du kikka på den andre Senator 24v'n.. Audi'n min stod ved siden av også :)

Hvis det er noen små deler du trenger så har han en 92 12v delebil stående han som hadde den Senator'n :)..

Var det deg jeg pratet med?eiern lå og sov, jeg så ikke audien?fylelbriller :) Så du partyteltet vårt brant opp?haha

På opel motorsport club var det en som sa det bare var 6 regga senator b i igjen i norge.sist han sjekket.

Og som sagt fikk jeg meg 2 nye hjulbuer fra Veng i går, 1000kr kosta det, så nå er det bare og få bytta dem :):kiss

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Senator ikke en omega. Og Var på Veng i går og kjøpte meg 2 nye hjulbuer i går angry2 Så nå blir det bra snart.

Var det deg jeg pratet med?eiern lå og sov, jeg så ikke audien?fylelbriller :) Så du partyteltet vårt brant opp?haha

På opel motorsport club var det en som sa det bare var 6 regga senator b i igjen i norge.sist han sjekket.

Og som sagt fikk jeg meg 2 nye hjulbuer fra Veng i går, 1000kr kosta det, så nå er det bare og få bytta dem :):kiss

Og kan være at jeg trenger en ting hvis jeg ikke får ta i den i dag?

har han en løs 12v rekke 3.0 og selge? liten km -stand? skal bygge turbo helvete av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan være at jeg trenger en ting hvis jeg ikke får ta i den i dag?

har han en løs 12v rekke 3.0 og selge? liten km -stand? skal bygge turbo helvete av det!

Ja har en løs motor å selge. Gått rett over 200 000... Går som ei klokke!

Er nok litt feil med kun 6 stk regga gitt :) Men men...

Tja, eieren sov ikke tror jeg. Jeg stod der sammen med han :p

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye hjulbuer bak, fra Omega b sedan.

Og så var jeg i nittedal i går og hentet en Second hand Masterpumpe! :)

6ac8044b39dcbb30d48f6e9848b47e22.jpg

Har slipt omega A2 skjermene for rust og syregrunnet med wurth i dag og grunnet de og sparklet opp et par "små" bulker :)

8799bd035257eaaa9d850c371cc3c77f.jpg

f692353a8ecdc55e7a174d390e26e40e.jpg

73025753fbdfa0f3b29c5420e3fc6e64.jpg?ts=1189524213

Frontlampene sliper jeg ned med 1200våt og gir de et par lag med klarlakk så blir de gode som nye.

Til helga blir den sliping av Lotus fangern, og muligens panser hvis jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var planen ferdig tenkt i hodet mitt,

Lakk : Green imperial pearl (lotus omega fargen)

Lotus front, Og lotus bakfanger, (lyst på bredekittet også) men først dette. Steinmetz skjørt fra Omega b.

Felger : Keskin kt1 235/45 foran og 275/40bak

Nyehjulbuer bak, (kommer snart ) fra Omega b sedan

Inntriør : OMP ratt, eller prøver jeg og finne noe tøffere gjerne i skinn

Motor : c30ne turbo kitt fra JMA, 280hk? REDIGERE C30SE 300-400hk ;)

Driverk : orginalt, 3000 diffbrems,

Bremser : Green stoff klosser (monter) orginale skiver, Og 4 nyecalipere er montert, ny masterpumpe skal monteres til uka,

Også masse jeg ikke husker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke bare 6 stk registrert i Norge nei, er jo 4 bare på autodb, så har du din, og vet om ett par rundtom her, så har du jo resten av landet og:) Men fine biler er det!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bestemt deg nå:) tror den blir drit kul med den fronten . begynne med lotus fangern i morgen da??

Jepp tar med den på verkstedet også :)

Problemet er vel at Lotusfangeren er laget så den skal gå i et med skjermbredderne?

tror du egentligt jeg hadde kjøpt en lotus fanger til 5000kr uten og forsikre meg om dette?

Er nok ikke bare 6 stk registrert i Norge nei, er jo 4 bare på autodb, så har du din, og vet om ett par rundtom her, så har du jo resten av landet og:) Men fine biler er det!

Ja du har helt riktigt, ja veit om flere en 6 stykker nå jeg også. men men , er vel bare bra, mere deler når de blir høgga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tar med den på verkstedet også :)

tror du egentligt jeg hadde kjøpt en lotus fanger til 5000kr uten og forsikre meg om dette?

Ja du har helt riktigt, ja veit om flere en 6 stykker nå jeg også. men men , er vel bare bra, mere deler når de blir høgga ;)

Bare så utifra bildene jeg.. hehe :p

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner disse skjermene og ruste skjønner jeg ingen ting hehe, 4 lag med primer, ekstra beskyttelse i buer osv, wurh rustgrunning,

Snart ferig med forskjermer nå. Bare litt sparkling igjen nå, så er de som gode som nye :)

3985deec974324804e585e00cfc0bbf5.jpg

4e25a55cda4ed9fcf25b150ab51baf3d.jpg

Og så måtte jeg bare prøve litt :)

9cb571572e359f2a1a78f6ad86730144.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omega får ikke stor mere nå hehe skal bare bli ferdig med senatoren :) har blitt så glad i den. Så skal det jobbes på omegan, har jo alle delene liggende klart nå.

Og ingerstrand i morgen,, hmm ja får vel ta en tur, hvis jeg ikke skal på grøftefyll i ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider