Gå til innhold

Frikjent for promillekjøring

Ranger emnet

B.T.i

Anbefalte innlegg

Noen har visstnok klart det umulige, tro når Krf eller andre avholdsfolk får snusen i dette..

Frikjent for promillekjøring - an.no

Mandag ble det klart at det ikke blir noen sak mot lofotmannen. Saken henlegges som "intet straffbart forhold". Det skriver Vesterålen Online.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har visstnok klart det umulige, tro når Krf eller andre avholdsfolk får snusen i dette..

Dette er langt fra umulig, og det har skjedd før.

Grunnen er jo at hvis mannen hadde ventet til ambulansen kom så kunne kameraten blitt værre enn han var, eventuelt dødd...

Han handlet i en nødsituasjon og skal ikke straffes for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir litt feil å straffe noen for å hjelpe andre når de ikke får den hjelpen de har rett på (ambulanse) i en slik spesiell situasjon. Og når man er såpass oppegående at man enkelt kan forklare hva man har gjort, har man vel ikke vært betydelig beruset heller.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke første gang. Har en historie som skjedde for endel år siden der 2 venner var på en hytte oppe i fjellet. De hadde drukket og var godt påseilet begge to da han ene hadde blit utsatt for en eller annen ulykke jeg ikke husker hva var. Kameraten hadde da kjørt vennen sin til sykehuset og alt var greit. Men han mistet faktisk lappen da han skulle flytte bilen fra akutt inngangen og kjøre den til P-plassen. For da handlet det ikke lenger om liv og død og politiet mente han kunne fått en annen til å flytte bilen.

En annen historie jeg har hørt var en som var full og hadde ringt ambulanse. Dette var langt ute på bygda ett eller annet sted. Da Fikk han beskjed om å sette seg i bilen og kjøre den skadde i møte med ambulansen da de var for langt unna til å nå frem i tide. Så dette er langt fra noe enkelt tilfelle.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

historie fra kjørelæreren min:

de satt og drakk på en veranda langt faenivold oppi et byggefelt og langt fra sykehuset. den ene av de satt og slapp seg utfor verandgjerdet og drog seg opp igjen med bena, men rett nedenfor han var d en jernstang av et eller annet slag, som stod ut i fra verandaen.Og seff klarte han og tre seg innpå denne. de hadde ikke noe valg og mens en satt og holdt konstant på begge sider av denne mannen så han ikke skulle blø ihjel kjørte den ene berusede han til sykehuset.(han døde etter at han ankom sykehuset) ingen som fikk noe straff.

men tenk uansett at visst denne personen som kjører er mer enn brisen så er d jo en veldig stor sjangse for at han kan ta flere liv enn han redder!

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revolvo... Det blir vel nesten som gambling.. Du kan vinne og du kan tape! Jeg er personlig en gambler så det sier vel sier vel sitt om at jeg er enig i de nevnte personenes handlinger :)

Det dumme er at mange ikke vet om dette, noe jeg tror fører til at flere enn nødvendig dør i løpet av året! =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det må opprettes sak, uansett faen. Det kommer du ikke utenom. Det er rutine.

Så det er ingen idioter i denne saken. Faktisk en av de få gangene jeg har sett at "systemet" faktisk fungerer, slik som B.T.i sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider