Gå til innhold

Ble mest sannsynlig tatt i fotobok.. Noen spm..

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så hva skjer hvis jeg leier bilen av et firma? Jeg eier ikke bilen, jeg leier den.

Eller enda, bedre mange har bilen sin registrert i farens/morens navn for å slippe billigere unna på forsikring o.l. Hva skjer når ungen som egentlig eier bilen kjører for fort, da kan vel ikke foreldra få boten...

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke bevises hvem som kjørte bilen, går boten til den som står som eier..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikkbøter går ikke til bilens eier. Trafikkbøter går til bilens fører, uten unntak. Identifikasjon av fører foregår på den måten at bildet fra fotoboksen sammenlignes med bilder i Passregisteret og Førerkortregisteret. Man sjekker vanligvis i denne rekkefølgen: Eier, ektefelle, barn og foreldre.

Hvis føreren ikke kan identifiseres, slettes i utgangspunktet bildet. Men hvis fartsovertredelsen er særlig stor, så vil bilens eier bli innkalt til politiavhør. Det er da snakk om hastigheter som vil medføre førerkortbeslag.

OBS. I politiavhør har man ikke plikt til å avgi forklaring. Overlat til politiet å finne ut hvem som kjørte bilen. Alt man trenger å si er sitt eget navn, bopel, fødselsdato og stilling. I en rettsak derimot, så har man vitneplikt med det unntaket som angitt over.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imstupid imstupid

Er ingen snut hvor jeg kjører, men disse boksene overrasket meg. Hadde jeg visst dem var der, ville jegs elvsagt aldri kjørt mer enn 70 der. Men ja, spar meg for sånne kommentarer.

Men hvis man får en bot så får man bare en bot, det er ikke noe sånt at man får en bot hvis man har hatt lappen mer enn en viss periode, men at hvis man er i prøvetiden så mister man lappen?

Alle boksene i norge er jo skiltet....:hello:

Bare å finne frem :biker nå

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er skiltet at det er fotobokser, er de ikke satt i drift. Det er pålagt av datatilsynet og varsle om såkalt "overvåkning", noe fotobokser faller inn under.

Så, om det ikke er skilt der, så kunne du ha hatt 360 kmt forbi den boksen uten at noen kunne gjort noe.

Kjør tilbake, og sjekk om det er skilt, bare for og være sikker. Er det ikke skilt, anse deg som en fri mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, da tror jeg ble tatt i fotoboks, var noen som ble satt opp som jeg ikke visste om. Altså dem er maks 2-3 uker gamle. Men det var ikke blits...

Finnes det fotobokser uten blits? '

Hvordan kan jeg finne ut om det er den nye typen uten blits eller den gamle med blits?

Blir bildene lagret i boksen eller blir dem sendt til politistasjonen?

Når får jeg evt boten?

Kjørte btw, 115-125 i 70 sona...

Det er nok en digital fotoboks du har blitt knipset i og bildene blir sendt direkte. Du kan se at den knipser deg, men da må du se inn på boksen. Bota kan du få i morgen eller om 2 uker - alt avhengig i hvor stor trafikk det er hos ATK. 115-125km/t i 70 sona er forøvrig førerkortbeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla. Jeg kjører jo der hver dag som sagt, og er ikke noe "farlig" sted å kjøre for fort... er veldig øde.

Dato tror du du ble tatt da ?

Edit: Så innlegget ditt over nå, klokken 16:00 den 07.06.07 ble dem satt i drift...Skiltene kom opp nøyaktig likt som når boksene ble aktivert. ;)

Fra Rakkestad Avis...

"Nå er fotoboksene på riksvei 111 i drift

07.06.07

Nå klokken 16:00 ble fotoboksene på riksvei 111 satt i funksjon.

Syv bokser på strekningen mellom Rudskogen og Åstorp er nå inntakt og i fiunksjon. Hærverket som ble utført av seks ungdommer fra Rakkestad satte på ingen måte en stopper for fotoboksene.

Skiltene som advarer bilistene om at det er automatiske fotobokser er nå synlige."

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...