Audi RS80 Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Tenkte jeg skulle få noe gjort og få bytta ventilløfterne, fordi man nå hører bilen kommer tikkende før man ser den. Motoren er 2 litern med 8v. Er det mye jobb og hvor lang tid kan man regne med å bruke hvist man er vant til å skru? Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Om du har en 2.0 monopoint der det ikke er noe som må demonteres før toppdekselet kan skrues av, er det fort gjort. På de med innsprut må du demontere deler av innsuget først, men dette ser du. - Av med dekselet over registerreima og løsne strammeren. Husk å se hvordan merkene på drevene står før du gjør dette (det er merker på alle). - Av med toppdekselet og skru av de to midterste opplagringene som holder kammen. Den fremste og den bakerste skrur du jevnt av slik at ikke kammen vipper opp og skader en av opplagringene. Viktig! - Husk at klavene skal monteres igjen på samme sted de stod fra før, og rette veien. Også viktig! - Når kammen er ute løfter du løfterene rett opp. Sett inn de nye med olje før du slipper de nedi. - Skru sammen igjen i motsatt rekkefølge av demonteringen. - La motoren stå i en time før du starter! Etter oppstart kan tikking forekomme, dette til løfterene har fått oljetrykk og er ekspandert. Dette kan ta noen minutter! - Det du nå skal gjøre er å kjøre en tur og alltid holde turtallet over 2500 omdr de første 20 minuttene. Og igjen, husk at alle drevene som går på registerreima har merker, også svinghjulet. Kamdrevet har merker på begge sider! Og når du først tar deg jobben med å skifte løfterene, så tar det maks 5 minutter ekstra å sette i en trimkam ;) Bilde slik det ser ut når kammen er ute og løfterene står igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Takker :) Tenkte på å sette på trimkam med det samme :D hadde bare pengene strekt til. Men får se på det. Lærte meg med merkene da jeg holdt på å skifte reg. reima. Hjulene til kammen og veivakslingen fikk jeg på de riktige punktene, men det jeg da ikke viste var hjulet til fordeleren, fant jeg ikke ut av. Første gang jeg satt alt i hop, fikk jeg ikke start i det heller tatt. Andre gang fikk jeg start, men gikk svært dårlig, og når jeg ga på gass smalt det noe dyrisk ifra monopointen :D Men er på tide å få gjort noe med løfterene, tikker jo som ei klokke Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Triks å bytte reg reim og strammehjul også når du først er i det, dette da seff om det nærmer seg tiden for dette... Ikke dyre investeringen det;) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Det gjorde jeg for 2 uker siden :biker Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Takker :) Tenkte på å sette på trimkam med det samme :D hadde bare pengene strekt til. Men får se på det. Lærte meg med merkene da jeg holdt på å skifte reg. reima. Hjulene til kammen og veivakslingen fikk jeg på de riktige punktene, men det jeg da ikke viste var hjulet til fordeleren, fant jeg ikke ut av. Første gang jeg satt alt i hop, fikk jeg ikke start i det heller tatt. Andre gang fikk jeg start, men gikk svært dårlig, og når jeg ga på gass smalt det noe dyrisk ifra monopointen :D Men er på tide å få gjort noe med løfterene, tikker jo som ei klokke Merket på drevet til fordeler og oljepumpe skal peke rett mot merket i kilereimsskiva på veivakselen. Da skal rotoren peke ca mot merket i fordelerhuset : Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Takker :) Tenkte på å sette på trimkam med det samme :D hadde bare pengene strekt til. Men får se på det. En TRIMKAM koster ikke mye :) Og J.Andreassen, litt av en imponerende bilpark du har :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 2 laken er penger det også :) Spesielt siden jeg allerede har felger å dekk å betale 7200 for, må bytte bremseskiver og klosser forran, pluss at jeg må bytte div annet, og at jeg selger den til høsten mest sannsynelig. Da ser jeg ikke så mye gevinst med å sette på trimkan. Da jeg skulle kjøre tilbake fra jobben idag var instrumentene helt døde :S eneste som var liv i var klokka. Ikke engang tripptelleren trilla Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Da jeg skulle kjøre tilbake fra jobben idag var instrumentene helt døde :S eneste som var liv i var klokka. Ikke engang tripptelleren trilla Dårlig kontakt bak på panelet. Er sjelden at alle instrumentene dør, er som regel tank- og temp-måleren som tuller. Er da spenningsregulatoren som svikter. Ellers driver gjerne speedometeret og tuller, er da dårlig kontakt mellom en av pinnene på instrumentet og kretskortet, eller initiatoren på gearkassen som er defekt I ditt tilfelle, sjekk sikringene først. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 sjekka først over alle sikkringene, alt så ok ut, og skrudde ifrahverandre hele instrumentpanelet. Etter en ny grundig sjekk på sikkringene ble det funnet en sikring som var sprengt :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 - La motoren stå i en time før du starter! Etter oppstart kan tikking forekomme, dette til løfterene har fått oljetrykk og er ekspandert. Dette kan ta noen minutter! - Det du nå skal gjøre er å kjøre en tur og alltid holde turtallet over 2500 omdr de første 20 minuttene. ] har tenkt å skifte løftere på min 3b no i ferien, og synst det hørest litt mykje å la den ikkje gå under 2500Omdr, første 20minuta, er det nåke vag sei eller? Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 jeg må også betale litt over 300 pr løfter, altså ca 2400 for alle. Altså ingen trimkam :( Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 jeg må også betale litt over 300 pr løfter, altså ca 2400 for alle. Altså ingen trimkam :( nooooow, no blei du svindla! betaler 1000kr inn til norge får 20 løftere! http://sites.internet.lu/folders/customautocraft/typeB3-B4_80_90_S2_RS2.htm bli mykje billigare får dej so berre he 8. 48euro Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 jepp, å det var MED ansattrabatt på 20-30%. Er det mye frakt å bestille derifra? kanskje man skulle gruppe bestilt :) så blir det enda billigere ca 400 for 8 løftere derifra :) Koster så å si det samme for 1 løfter der som 8 løftere hos møller. Er det originale deler han der selger? Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 jepp, å det var MED ansattrabatt på 20-30%.Er det mye frakt å bestille derifra? kanskje man skulle gruppe bestilt :) så blir det enda billigere ca 400 for 8 løftere derifra :) Koster så å si det samme for 1 løfter der som 8 løftere hos møller. Er det originale deler han der selger? er so å sei orginal deler, ej har bestilt 20 stykk der i frå, frakta er ikkje stor, tipper du må ut med i underkant av 500kr Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg