Gå til innhold

Fast_740: Volvo 740 Turboprosjekt: Motoroverhaling/karosseri... + 740 bruksbil

Ranger emnet

fast_740

Anbefalte innlegg

ja... På tide med en update!

FK motor er handlet(står hjemme i skien nå, kommer hit om et par uker)

940 front(lykter, plastikk og grill...) er handlet

Prøvd en stylingleppe til en Merce w124... Tror det kan bli bra!

Noen bilder:

DSC00009_2.jpg

DSC00010_2.jpg

DSC00016_2.jpg

Prøvemontert... Merce den sorte delen! har ikke fått prøvd med 740 fangeren ennå pga at den leppa er limt i fangeren. Men tror jeg kommer til å kjøpe den... så blir nok modding der og litt bakfanger fremover;)

DSC00017_2.jpg

Grill og Turbohjernene:)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir bra Eirik! ;)

Stå på, gleder meg å se og sittepå når den er ferdig! ;D

takktakk:)

Ja, gleder meg jeg også:D Planen er rudskogen til sommer`n!

Skal klare det... Noen timer overtid, så blir lommeboka litt tjukkere! hehe

-----------------------------------

*Planen er forøvrig nå å få overhalt FK`n. Er en klungelyd i den, så litt usikker på om det er råder eller ventil/er. Det får jeg se på når jeg åpner den.

*Aluintercooler skal bestilles. Noen som veit største mål på cooler som går innimellom vangene, og ikke alt for mye mods?

Skal måle når jeg kommer hjem, men noen som har erfaring selv hadde vært best.

*Begynne litt på stylingdelen... Støpe litt om fangere etc;) Det blir spennende å lage noe ingen andre har. Syns ikke det finnes noen pen styling til 700 serie, det eneste må være 95`960 og s90 deler. Vil holde bilen mest mulig clean... Da dette er en volvo som ikke kler plast, og ikke en japse med masse plast.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten update etter gårsdagens økt:

Bakfanger er skrudd av, og fant litt rust. Viste at det var litt under der, og det var ikke mer enn jeg trodde! Er akkuratt i enden av bakfangeren(bak bakfangeren, under hjulbuen)

DSC00028_2.jpg

DSC00026_2.jpg

DSC00029.jpg

Pluss litt overflate i hjørnet ved lykta.

DSC00027_2.jpg

Når neste lønning kommer blir det bestilt deler til motoren. Vet ikke helt hva jeg skal ha ennå, men det ser jeg når jeg får den til Haugesund.

Skrur også på 144`n for tiden... Lakkes til neste uke tenker jeg! Bruks vogn... Bengalakk etc:P hehe

DSC00024_2.jpg

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Liten update:

Jippi!!! I dag klarte jeg å rygge 144`n i fronten på 740`n... Resultatet blei et bulka panser og skjerm! 144`n ekke så nøye(bengabil^^) Har planer om ny skjerm(pga rust) og nytt 940 panser uansett.

Jaja, sånn går det med mørke ruter og dårlig ryggelys:P hehe!

Ellers har jeg partert FK`n... Nesten fått ut alt... Fikk ut en råde/Stempel, så det som gjenstår er 3 råder/stempel og veiv.

Så ut til at rådelageret var en god del slitt på den jeg tok, sylinderveggene så fine ut, lite slitespor. Blir spennende med de 3 neste!

Bilder:

DSC00680.jpg

DSC00681.jpg

DSC00684.jpg

DSC00686.jpg

DSC00689.jpg

DSC00685.jpg

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sinnsykt bra dette...motorblokka får seg litt rødfarge før montering i bil vel?:)

Jepp, det gjør den;)

Men blir sandblåst, rød, og lakkerte detaljer. Noen som har prøvd grillrens til å vaske med? En kompis vaska blokka si med det. Funka utrolig bra! Skal kjøpe en dunk og teste...Etsende, så må være litt forsiktig^^

Tenkte muligens å få eloksert noen deler også, må bare høre om pris;)

Blir også en ganske full overhaling;)

Tror det bare blir honing, får se hvordan de andre sylinderene er;)

Idag var jeg på verkstedet, men ikke gjort noe nyttig med noen av bilene. 144`n mangler brekk, så må få noen nye sko... Dreiv å k*ka med en oljefyr som ikke vil tenne. Eller den tenner i 2 sekunder, så slukker den. F*#%ing shiiiit

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på verkstedet, men ikke gjort noe nyttig med noen av bilene. 144`n mangler brekk, så må få noen nye sko... Dreiv å k*ka med en oljefyr som ikke vil tenne. Eller den tenner i 2 sekunder, så slukker den. F*#%ing shiiiit

OT, den oljefyren din har sansynligvis en flammevakt, denne kan være optisk. Hvis glasset forran denne er sotet ser den ikke flammen og stanser akkurat slik du beskriver

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, den oljefyren din har sansynligvis en flammevakt, denne kan være optisk. Hvis glasset forran denne er sotet ser den ikke flammen og stanser akkurat slik du beskriver

Rune

Hei=)

Har rensen flammedetektoren og målt strømmen i den. Både med og uten flamme. Alt ser ut til å stemme...

Har snakket med bestefar(som eier den) og han sa at styringsenheten er ny! den bytttet han med håp på at den skulle bli bedre( den har tullet før). men den levde fortsatt sitt eget liv...

Noen flere tips?:P

volvo145:

Takk takk=) alltid greit med bra tilbakemeldinger!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update::volvsmile

Motor ribbet

DSC00693.jpg

DSC00691.jpg

Rådelager var dårlig... Toppen har jeg ikke begynt på ennå, men tenkte det til uka! Men lyst på 531, så tror ikke jeg vil bestille så mye deler til toppen ennå.

Skal låne med meg noen mikrometer på jobben til uka, så jeg får målt litt.

Motordeler blir bestilt asap. Må bare få godkjent 144`n min, som skal skje denna uka.

Lønning og stipend fikk jeg på fredag, sa skal ha råd til litt motordeler nå=) hehe

Noen som har erfaringer med overhalingssettet fra KG ?

Vurderer det.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider