Gå til innhold

Hvordan funker bass-utgangen?

Ranger emnet

Haga*

Anbefalte innlegg

jeg har kobla opp en Blaupunkt velocity 2100 forsterker og en BP Va 300 sub i lukka kasse til en billig spiller som stod i bilen min... jeg syns ikke bassen er så god som jeg skulle tro.. mulig jeg har for høye forventninger men det jeg merker er at selv om jeg kobla fra egen linjeutgang til forsterker, så høres det fortsatt på de andre høytalerne når jeg justerer bassen med spillern... skal det ikke være sånn at bassen kun blir sendt ut i fonokablene og ikke til høytalerne? mener jeg hørte/leste noe om det et sted..

er sikkert helt på jordet her... men jeg har sjekket alt av koblinger, men subben har ikke så stor "trøkk" som jeg hadde regna med da.. noen tips om hva som kan være feil? Kan jo nevnes at det står i en caravelle, men vet ikke hvor mye strlsen på bilen har å si jeg...

har justert opp gainen fult på ampen.. og da er det "grei" bass... men ikke noe ordentlig spark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan disse blaupunkt spillerene er når man stiller på de , men regner med at når du justerer "bass" som du skriver, så justerer du bass generelt på spilleren.

Vil tippe det er en egen meny for selve sub (altså subutgangen), og dermed kan du muligens justere delefrekvens, og nivå på bassen.

Er hvertfall slik på Sony og Pioneer spillere jeg har vært borti

Edit: Trur kanskje jeg missforstod litt, du har kun sub på linjeutgangen og spilleren er av dårlig kvalitet, kanskje der problemet ligger.. Spilleren er etter min mening noe av det viktigste i et anlegg, crap in = crap ut.

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal selge bilen nå, så gidder ikke sette i ny spiller... vet ikke hva kjøper vil ha.. så jeg går for å selge med anlegget.. spiller mye bedre allerede da.. trenger nok bare å myke opp bassen litt.. og blir sikkert mye bedre når en bra spiller evt. kommer inn i bildet som dere sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ingen EGEN linjeutgang til sub, justerer du basser for alt som er på kobla på spilleren. De som har egen phono til sub har gjerne 3 linjeutganger. En front, en bak og en sub.

Eurolinen din har helt sikkert bare en. Denne vil da fungere som bakhöytalere. Det du kan gjöre er å justere balanse front/bak slik at de bak gir mere lyd. Da kan du skru opp volumet for å få mere bass. Kanskje litt dårlig forklart, men du skjönte sikkert hva jeg mente?!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider