Gå til innhold

Hvor kjøpe 10cm pads?

Ranger emnet


ChristR

Anbefalte innlegg

Heisann.. Trenger å fikse dette:

IMG_2240.jpg

 

Det jeg har tenkt til å gjøre:

NXT Wash

Clay (nødvendig)

Scratch X

Paint Cleaner

Polish

Wax

 

Noe som bør endres?

 

Men det største problemet er å finne Pads til polermaskinen min. Vet at Sonax har, men jeg trenger litt grovere pads til denne jobben. Ser at autogeek kun har 6,5", jeg trenger tilnærmet 4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Padsene passer, og du trenger ikke holderne som selges med cyclopads.

Jeg uttaler meg på veldig tynt grunnlag, men synes kanskje det hørtes litt ekstremt ut med tøff pad + tøff cleaner hvis man ikke har så mye erfaring. Tror vel kanskje at MG80, 82 eller 83 er det du er på jakt etter. Når du har tatt rensen bør du nok legge på noe som beskytter mer enn MG7. MG21 f.eks.

 

Skal sies at jeg har gjort et kjapt forsøk med comboen cyclokopi, gule pads og MG83 uten at jeg ble kvitt swirls. Det var dog et første forsøk, og det er ikke sikkert at jeg hadde verken tålmodighet eller teknikk til å gjøre det riktig. Skal se å få prøvd på nytt bare den helvetes sola forsvinner.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røffere midler enn M83 vil kun fungere på en kraftig rotary rubbingmaskin. Hvis du heller ikke har erfaring med disse så blir resultatet så som så. Husk at korrekt mengde middel, korrekt hastighet og korrekt vekt også er viktig. Samt gjenta på et avgrenset område til du ser om du blir fornøyd eller ei. De der ripene du illustrerer der skal du kunne få bort 80-90 prosent av med M80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test feks på bakluka di og se i godt lys om swirls/riper blir borte, når du finner den komoen som fjerner mest/ser best ut og tar resten av bilen.

 

Husk at du ofte må ta samme sted 2-3 ganger før det blir bra. MG serien til Meguiars brytes ned når du jobber, og til slutt har du ikke noe "cut" igjen i polisen. Tørker du av etter at polishen er brutt ned og ser at det fortsatt er riper kjører du en runde til med ny "dært" med polish på paden. 50% overlapping og kjør sakte.

 

DA maskiner tar som sagt mye, men de klarer ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er av rens og ripe fjernere skal jobbes med, topp lag (sealere/voks) skal bare lett på.

 

Bryter du ikke "ripefjernere" godt nok ned får du noe som heter micro marring (eller noe sånt) dvs at du bytter ut de større ripene/swirlsene med mindre swirls. Kan virke som matte felter på lakken. Dette kan du også få om du bruker feil pad/polish combo (Fin rens på grov pad feks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe vil det ligge igjen, er det MF mitt (korte fiber) el chenille mitt (lange fiber) mange skiller ikke disse 2, men chenillen slipper møkka bedre en den flatere MFen syntes jeg.

 

Vaskes i maskin på 40c med milo finvask hurtig, min er vasket i maskin mange ganger og funker fortsatt (litt sliten dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitten er laget slik at du kan bruke den gang på gang, så lenge du skyller den godt etter vask og tar den i maskin innimellom skal det ikke ripe. Har ikke ripet min bil i alle fall.

 

Bruk GritGuard el 2 x bøtte vask da hindrer du å dra med dritten opp av bøtta igjen når du vasker. Spyl bilen godt med ht før du vasker er også en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår