A.K Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 For 2-3 år siden sa jeg til en kollega at jeg ville bli lite overrasket om Juan Pablo Montoya atter ville kjøre i Indycar-serien i USA innen maksimum 2 år. Har ikke fått med meg særlig med F1-nyheter den siste tiden, og da jeg så løpet fra Spania i år, la jeg merke til at han ikke engang var med i startfeltet. Har han dratt tilbake til USA igjen? Har også et tilleggsspørsmål til de som mener seg å ha greie på slikt. Kjører F1-biler med nitrogen i hjula istedet for vanlig luft? Jagerfly bruker nitrogen i hjula pga den ekstreme varmeutviklingen fra bremsene, nettopp fordi nitrogen knapt utvider seg ved oppvarming, i motsetning til luft. Karbonbremsenes ekstreme varmeutvikling vil jo føre til samme problemet på F1-biler vil jeg anta. Noen som vet? Mvh A.K Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bidne Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Han har dratt tilbake til USA, men ikke til Indycar. SÅ vidt jeg vet kjører han NASCAR denne sesongen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 vet ikke om de kjører med nitrogen i F1, men jeg hadde ikke vært overrasket hvis de gjorde det. Nitrogen vil jo dempe en evt brann når dekkene sprenger, i motsetning til luft som bare vil mate på brannen. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg