Gå til innhold

Litt hjelp til bytting av frost/kjøle veske

Ranger emnet

Eye Candy

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fylle på litt frostveske på bilen før kong vinter kommer. Har endlig demontert alt av plastik under fronten for å komme til i bånn av radioteren. Der satt den blå`e skrue. Etter at jeg hadde skrudd opp denne fant jeg ut til min store overaskelse at det bare var ca 8 liter ( i følge boka skal det være 10,5). Så starta jeg å fylle på, etter ca 4 liter var det fult-

Veit at ¨når du strater bilen så skal dette trekke seg inn i systemet så man skal etterfyll ett par ganger, men skal man etterfylle 6,4 liter..............??????

Hadde vært fint vis noen av dere har erfaring med dette kunne svare litt fort........helpme

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på åssen motor det var snakk om her, men i tilegg til tappepluggen til radiatoren, mener jeg at det sitter en tappeplugg for blokka på høyre side av motorn. Du kan ikke regne med å få ut all kjølevæsken, da det ligger mye i slanger, varmeapp.radiator o.l. Når du har tappet det du kan, er det bare å skru opp lufteskruene og fylle på ny kjølevæske (motor og tenning av) tils det flyter opp av luftehullene. vips, ready to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

usikker på åssen motor det var snakk om her, men i tilegg til tappepluggen til radiatoren, mener jeg at det sitter en tappeplugg for blokka på høyre side av motorn. Du kan ikke regne med å få ut all kjølevæsken, da det ligger mye i slanger, varmeapp.radiator o.l. Når du har tappet det du kan, er det bare å skru opp lufteskruene og fylle på ny kjølevæske (motor og tenning av) tils det flyter opp av luftehullene. vips, ready to go!

Ok.....titte litt etter den tapepluggen jeg da........Takk for hjelpen

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider