Kenito Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Noen som har hatt en 6-trinns kasse i 740? evt. oppskrifter osv... Tenker på rettning i kasse type getrag 265 osv... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 t56 kassa det, antall gir har ingenting med bilen og gjøre, kun kassens utforming, adapter plater er ofte nødvendig, utenom det må du nok bygge hydr-clutch, men det får du billig i sverige. 265 har ikke 6 gir.. også kan du søke litt ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 t56 kassa det, antall gir har ingenting med bilen og gjøre, kun kassens utforming, adapter plater er ofte nødvendig, utenom det må du nok bygge hydr-clutch, men det får du billig i sverige. 265 har ikke 6 gir.. også kan du søke litt ;) Fult klar over at 265 ikke er 6-trinns ja, men tenkte på holdbarhet osv.. Og det du har sagt over der er ikke det jeg er ute etter ;).. Behøver ikke fortelle meg "generelt" om girkasser... Trenger å vite hvilken kasse®, og hva av modifikiasjoner som trengs med de.. Jeg er altså ute etter folk med relevant erfaring som nå er stikkordet, ikke noen forum-whore-posts;) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 kjekt og vite effekten du skal ha da. getrag kasse koster ca 5000, så må du ha dapterplate, hydr clutch pumpe,ny trykkplate og clutch, korte\forlenge mellom akslingen, fikse spakstellet. ( kassa tåler 500 hk sier mange, andre sier 400 ) alt avhengig av motor størrelse. TKO600 er en annen mulighet, men den koster 15 - 20000 kr, og krever en del mer arbeid, passer nesten ikke i 740 pga lengden. ( skuddsikker kasse ) Supra kasse, mye jobb, stort sett samme type modifikasjoner som resten, men kassa er DYR! ( skuddsikker ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Effekten lander ikke på noe særlig mere en 250 hk.. Derfor jeg sa noe lignende getrag 265, bare med 6-trinns Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 250 hk, hvorfor ikke M90 ? kjøp en med lav km, forsterk 3 gir, bygg om til hydr. clutch, ang erfaring har jeg tilpasset en getrag 265 i 740 ;) supra \ tko 600 har jeg bare sett tegninger og bilder av. men antar at budskjettet ikke er glad i 20 000 kr`s girkasse. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 250 hk, hvorfor ikke M90 ? kjøp en med lav km, forsterk 3 gir, bygg om til hydr. clutch, ang erfaring har jeg tilpasset en getrag 265 i 740 ;) supra \ tko 600 har jeg bare sett tegninger og bilder av. men antar at budskjettet ikke er glad i 20 000 kr`s girkasse. M90 har 5 gir.. ;) Budsjettet er glad i det jeg er glad i... men selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 må du ha 6 gir? da står du mellom t56 og supra kasse. men ingen av de er nødvendige med 250 hk Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 må du ha 6 gir? da står du mellom t56 og supra kasse. men ingen av de er nødvendige med 250 hk Altså, nå skal jeg lære deg en ting.. Valg av deler virvler ikke alltid opp mot for mye effekt man skal ta ut, men også endel andre ting... Det nytter ikke å bygge motor/bil når man skal tenke "740 grenrør, holder til 300hester" osv... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 lære meg en ting? hadde du søkt hadde du fort funnet ut : AC` har TKO600 kassa fortell meg noe forunuftig da, du sier du skal ha 250 hk, hva er da poenget og bruke like mye på en girkasse som hele motoren koster? og jo, det nytter og bygge etter det man har, dessuten så er det en del flere substanser som tilsier noe om effekt i en motor. men, du vet jo selv best. men du har ikke mange girkasse alternativene. Getrag 260,262 og 265 T56 Tko600 Supra M90H dette har blitt gjort før, den som søker vil finne : http://home.online.no/~kjet-sk/Getrag.htm http://powertraineurope.no/ ( de mekker mellomaksel for deg ) http://www.bilforumet.no/700-serien/146972-girkasse-spm-hvilken-kasse-skal-jeg-bruke.html hadde du bare søkt Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 HEhe, ikke krangle nå gutter. Skal du ha 6 trinns er det enten t56 kassa som gjelder (Sjekk ttcautomotive.com der finner du data på alle tremec kassene) eller suprakasse, så enkelt er det. Men disse kassene er mye dyrere enn bmw eller volvo kasser, men det er jo bare flott om du kjøper ei flunkende ny tremec, de er ihvertfall *nydelige* å bruke samt at du har ei kasse for evig og alltid. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Er det ikke noen av Getrag kassene som er 6 trinns da? Den fra gammel M3, 262 cr eller noe slikt.. Med 1. gir ned. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Supra kassa passer inn, men du må lage nytt oppheng, ny giroverføring, bygge om clutchhus hvis du skal ha Volvo motor(clutchhuset er ikke løst), lage clutch og mellomaksel. Supra kassene lar seg skaffe, men ligger på rundt 30 lapper for en som er bra. T56 er enkel å få tak i hvis du tar en fra USA. Men girstanga passer ikke inn i 740. Så har må du bygge et eller annet. Stanga kommer opp nesten 10 cm for langt frem i forhold til hullet i girtunellen på bilen. Et annet problem er at inngående aksel er for kort, så det er et problem å få på kassa overhode. Dette kan du høre med Euro96 her på forumet. Han har en sånn på bilen sin, så mulig det finnes forskjellige versjoner av T56. T56 er det grei pris på. Rundt 14 tusen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Er det ikke noen av Getrag kassene som er 6 trinns da?Den fra gammel M3, 262 cr eller noe slikt.. Med 1. gir ned. Den har 5 gir med 1:1 på 5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Den supra kassa hadde jeg ikke giddi å vurdert engang, må smi boltsirkelen fra volvohuset over på den supra kassa å greier.. Også om den mot formodning skulle ryke eller være dårlig må du begynne på nytt igjen... Da er det bedre å handle ei TKO eller T56 altså... TKO tåler mest og tåler omtrent like mye som Supra kassa tåler... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.