Gå til innhold

Ombygging av 10v typ85 motor(136hk)

Ranger emnet


"URQuattro"

Anbefalte innlegg

Det er jo da en tegnig over et ledningsnett med for sprut, som forsåvidt er greit å ha. Men i første rekke skal jeg ha motoren til å gå uten sprut. Og heller med det orginale ledningsnettet. Da jeg har en god del kabler, i og forseg alle kabla som var i bilen jeg henta den fra så skulle jeg gjerne ha begrensa dem en del. Vet at ledningsnettet er delt opp i forskjellige farger med nr. I tilfelle blir da spørsmålet hvilke av disse jeg har behov for at motoren skal starte.

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på følelsen av at det meste allerede er svart på forskjellige deler av forumet...

 

Men, følgende kan jeg vel skrive generelt om Coupe GT og

Coupe quattro som jeg akkurat forklarte på VACN forumet og;

 

En urquattro har en typegodkjennelse på typ 85 karosseriet i både 10 og 20V utgave, dermed er denne mulig å få godkjent ombygging på.

 

Dette skiller bl.a. coupe quattro fra urquattro, der man har Oettingers 2.588 liters 10V motor med 170hk som øverste typegodkjente effekt, ergo får man kun 10VT fra typ 44 med 165hk og 90 20V 170hk godkjent.

Virker dog som dette praktiseres litt forskjellig rundtom i landet...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en ting jeg ikke har skjønt.

 

urquattro er jo type 85, ergo samme karosseri som vanlig coupe og coupe quattro.

 

hvorfor kan man ikke ha en 10vt på 200hk eller en RR motor på 220 hk i en coupe quattro/ coupe gt?

 

de er jo begge like av utseende(utenom skjermer) og begge er type 85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en ting jeg ikke har skjønt.

 

urquattro er jo type 85, ergo samme karosseri som vanlig coupe og coupe quattro.

 

hvorfor kan man ikke ha en 10vt på 200hk eller en RR motor på 220 hk i en coupe quattro/ coupe gt?

 

de er jo begge like av utseende(utenom skjermer) og begge er type 85

 

Fordi det foreligger ingen papirer på at urquattro og øvrige typ 81/85 har strukturelt samme chassis. Så her må man akseptere et "sånn er det bare".

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også si at Coupé quattro og ur-quattro ikke er samme karosseri "under skallet" heller. Ur-quattro har noen forsterkninger og sveisesømmer som ikke finnes på en Coupé quattro.

 

Det er derimot ikke noe hinder for å få noe godkjent allikevel - bare skriv en god og detaljert søknad og regn goooood tid på å få svar.. Til 10v turbo med 165 hk er neppe noe problem uansett karosseri, da det bare er 29 hk mer enn største originalmotor..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår